Επιχείρηση

Πώς να ονομάσω τη μικρή μου επιχείρηση χειροποίητων; Μια απλή μέθοδος για να επιλέξετε το καταλληλότερο όνομα!

Το να δώσετε ένα όνομα στην επιχείρησή σας χειροποίητων ειδών, χρειάζεται μεθοδικότητα! Εμείς σας παρουσιάζουμε μία απλή μέθοδο που αποτελείται από 3 βήματα, 5 κατηγορίες ονομάτων για να διαλέξετε την κατάλληλη και με 7 φίλτρα που θα σας βοηθήσουν να αποφασίσετε τελικά ποιο είναι το καταλληλότερο όνομα για τη δική σας επιχείρηση χειροποίητων ειδών!

  • 3 Βήματα
  • 5 Κατηγορίες ονομάτων και
  • 7 φίλτρα

Το να δώσετε ένα όνομα στη μικρή σας επιχείρηση χειροποίητων ειδών, δεν είναι εύκολη υπόθεση. Για κάποιο λόγο, αν επιλέξετε το λάθος όνομα, δεν θα πετύχετε στην αγορά. Αυτό βέβαια δεν είναι και 100% σίγουρο, αλλά είναι μία από αυτές τις σημαντικές εκκρεμότητες που πρέπει να ολοκληρωθούν νωρίς και ίσως μερικές φορές να σας πιάνει απροετοίμαστο και να σας αγχώνει η ιδέα. Εμείς ψάξαμε και βρήκαμε μερικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε  και θα σας λύσει τα χέρια, αλλά κυρίως το …μυαλό!

Επιλογή κατάλληλου ονόματος επιχείρησης χειροποίητων ειδών

Παραπάνω ήδη αναφέραμε πως θα επιλέξουμε το κατάλληλο όνομα για τη μικρή μας επιχείρηση, σε μόλις 3 βήματα και θα δούμε συμβουλές αλλά κ%1ι παραδείγματα, καθώς και τι θα πρέπει να αποφύγουμε στο ταξίδι αυτό.

1.  Τι είναι ένα όνομα επιχείρησης, τι πρέπει να κάνει και τι δεν χρειάζεται να κάνει για το δικό σας κατάστημα χειροποίητων ειδών

2. Ιδέες – χρησιμοποιώντας 5 βασικές κατηγορίες ονομάτων

3. 7 Φίλτρα για να κάνετε την καλύτερη επιλογή

Πάμε να δούμε αναλυτικά τα παραπάνω 3 βήματα:

1. Τι είναι ένα όνομα επιχείρησης, τι πρέπει να κάνει και τι δεν χρειάζεται να κάνει για το δικό σας κατάστημα χειροποίητων

Αρχικά, να πούμε ότι το όνομα της επιχείρησής σας είναι απλώς ένα όνομα. Δεν καθορίζει πάντοτε την επιτυχία σας και δεν χρειάζεται να εξηγήσετε το γιατί και το πώς. Το μόνο που θα πρέπει να σκέφτεστε, είναι ότι θα πρέπει προκαλέσει ένα συναίσθημα στον ακροατή σας και να προσελκύσει τους ιδανικούς πελάτες σε πνευματικό και συναισθηματικό επίπεδο. Το όνομα της επιχείρησής σας δεν θα είναι ποτέ “μόνο του”. Και τι σημαίνει “μόνο του”; Θα είναι ένα συμφραζόμενο όνομα, που δεν χρειάζεται να εξιστορεί πολλά.

Μην αφήσετε τη διαδικασία επιλογής κατάλληλου ονόματος για το κατάστημά σας να κρατήσει πολύ και να καθυστερήσετε με το άνοιγμα του μαγαζιού σας. Δεν υπάρχει επιστήμη πίσω από την ονομασία της επιχείρησής σας, οπότε ας διασκεδάσουμε λιγάκι με τη διαδικασία και ας προχωρήσουμε στο δεύτερο βήμα.

2. Ιδέες – χρησιμοποιώντας τις 5 κατηγορίες ονομάτων

Εδώ θα αναλύσουμε 5 κατηγορίες ονομάτων επιχείρησης τις οποίες και θα αναλύσουμε. Μην αρχίσετε να φιλτράρετε από τώρα τη δική σας, απλά παρατηρήστε τις καλά. Θα κάνουμε το φιλτράρισμα στο επόμενο βήμα.

Κατηγορία 1) Το Όνομά σας

Η πρώτη κατηγορία είναι “το όνομά σας” και είναι πολύ απλό. Σημαίνει να χρησιμοποιείτε το όνομά σας ή το ονοματεπώνυμό σας ως το κύριο όνομα της επιχείρησής σας. Πολλά brands κάνουν αυτήν την επιλογή. Σκεφτείτε τους Christian Dior, Celine, Calvin Klein – προφανώς δεν είναι καταστήματα χειροποίητων ειδών, αλλά τα χρησιμοποιώ γιατί όλοι μας τους γνωρίζουμε και τους έχουμε ακούσει ξανά. Αυτή είναι η πρώτη σας επιλογή, να χρησιμοποιήσετε το όνομά σας. Προφανώς κάτι τέτοιο συνδέει το brand σας με το όνομά σας στην πραγματική ζωή. Ως ο κύριος σχεδιαστής και δημιουργός πίσω από τα χειροποίητα προϊόντα σας, μπορεί να λειτουργήσει θετικά και να δουλέψει! Θα είναι σαν να υπογράφετε. Γιατί όχι;

Κατηγορία 2) Περιγραφικό/Λειτουργικό Όνομα

Στην δεύτερη κατηγορία, αναλύουμε ένα όνομα που είναι περιγραφικό ή λειτουργικό.

Κάτι που βλέπω πολύ συχνά είναι για παράδειγμα το “JDG Accessories” ή “Jeanine Jewelry” (που είναι ένα μιξ προσωπικού και περιγραφικού ονόματος. Επειδή έχει τον όρο “jewelry” ή “Accessories”περιγράφει τι φτιάχνετε και τι πουλάτε. Περιττό και αντιπαραγωγικό. Και γιατί είναι περιττό και αντιπαραγωγικό; Γιατί δεν χρειάζεται πλέον να έχετε μια λέξη-κλειδί στο όνομα του καταστήματός σας για να για να σας κατατάξει σε καλύτερη θέση η Google και απλά ΔΕΝ ισχύει πια κάτι τέτοιο. Στην πραγματικότητα, προσθέτοντας μια λέξη-κλειδί στο όνομα του καταστήματός σας, όταν οι άνθρωποι αναζητούν το δικό σας κατάστημα στο διαδίκτυο, ανταγωνίζεστε ταυτόχρονα με οποιοδήποτε άλλο κατάστημα (ιστοσελίδα) χρησιμοποιεί το “jewelry” ως λέξη-κλειδί και πιστέψτε με… είναι πολλοί!

Κάτι άλλο που δεν λειτουργεί, είναι όταν “περιγράφετε” το τι κάνετε στο όνομα της επιχείρησής σας! Στην πραγματικότητα, θα χαθείτε σε έναν ωκεανό από εκατοντάδες άλλα καταστήματα που έχουν το ίδιο όνομα με το δικό σας και δεν θα ξεχωρίζετε.

Οι χρήστες, θα δουν το όνομά σας δίπλα στις φωτογραφίες των προϊόντων σας ή σε μια έκθεση χειροποίητου κοκ. Μην χρησιμοποιήσετε για παράδειγμα “Χειροποίητες Δημιουργίες φτιαγμένες με μεράκι από την Έλσα” ή “Δύο αδερφές πλέκουν χειροποίητα είδη” – Το όνομα του μαγαζιού σας δεν χρειάζεται να εξηγήσει το τι ακριβώς κάνετε. Είναι μόνο ένα μικρό κομμάτι από το brand σας.

Τις περισσότερες φορές, προσθέτοντας την επεξήγηση στο τέλος του ονόματος όπως “jewelry”, “creations”, “crafts”, “accessories”, “soaps” ή “handmade” δεν θα προσθέσει κάτι παραπάνω στο brand σας. Καλύτερα να χρησιμοποιήσετε το όνομά σας, χωρίς περιττές επεξηγήσεις.

Κατηγορία 3) Κατασκευασμένο Όνομα

Η τρίτη κατηγορία είναι ονόματα που έχουν επινοηθεί και είναι πλήρως κατασκευασμένα από τον δημιουργό. Δεν είναι πραγματικές λέξεις που θα βρείτε σε ένα λεξικό και θα εξηγήσετε τι σημαίνουν. Συνήθως είναι κατασκευασμένα με έναν τρόπο να προφέρονται και να ακούγονται εύκολα, έτσι ώστε να είναι ευχάριστα στον αναγνώστη. Δε σημαίνει όμως ότι πρέπει και εσείς να έχετε ένα τέτοιο όνομα επιχείρησης. Μπορεί να μην ταιριάζει στο ύφος της επιχείρησής σας. Τα πλεονεκτήματα εδώ είναι ότι αυτά τα ονόματα ξεχωρίζουν αμέσως και μένουν στο μυαλό κάποιου και πληκτρολογώντας το απλά στην αναζήτηση της google, βγαίνετε εσείς και πάντα εσείς, πρώτοι. Επίσης, κανείς δεν ξέρει την πραγματική σημασία μιας τέτοιας λέξης, οπότε μπορείτε να αναφέρεστε σε όποιο θέμα θέλετε χωρίς περιορισμούς.

Κατηγορία 4) Εμπειρικό Όνομα, βασισμένο στην Ειδικότητα

Η τέταρτη κατηγορία είναι ένα εμπορικό όνομα, μια γνωστή λέξη ή φράση που περιγράφει τι ακριβώς κάνετε. Αν ειδικεύεστε και εκτυπώνετε προσκλήσεις για παιδικά πάρτι: “Print & Party”. Ένα άλλο παράδειγμα, αν προσφέρετε διακόσμηση με λουλούδια, είναι το “AZALEA” που είναι το όνομα ενός λουλουδιού. Μπορεί να μην πουλάτε το ίδιο το λουλούδι την Azalea, αλλά το όνομα αυτό θα προσφέρει μια σύνδεση του πελάτη με το floral!

Κατηγορία 5) Υποβλητικό Όνομα, ένα όνομα που δημιουργεί συναισθήματα εντυπωσιασμού

Η πέμπτη και τελευταία κατηγορία είναι τα ονόματα που δημιουργούν συναισθήματα εντυπωσιασμού στον αναγνώστη. Τα υποβλητικά αυτά ονόματα φέρνουν στο μυαλό εικόνες, αναμνήσεις ή διάφορα συναισθήματα. Είναι πραγματικές λέξεις που θα μπορούσατε να τις βρείτε σε ένα λεξικό, αλλά δεν περιγράφουν το τι κάνετε ή μπορεί να μην είναι καν συνδεδεμένες με αυτό που κάνετε. Ίσως να λέτε τι ανόητο πράγμα είναι αυτό; Όμως είναι όλα σχετικά και θα εκπλαγείτε από το πόσες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν αυτήν τη στρατηγική! Για παράδειγμα, η Amazon – μπορεί να μην έχουν καμία σχέση με το δάσος του Αμαζονίου, ούτε καν γεωγραφικά, αλλά το όνομα βγάζει κάτι το εξωτικό, το διαφορετικό, το ακμάζον, το ασυνήθιστο και δίνει μια εντύπωση του τεράστιου – αφού ο Αμαζόνιος είναι το μεγαλύτερο δάσος στον κόσμο. Αρχικά η Amazon ήταν απλώς ένα βιβλιοπωλείο – άρα, το μεγαλύτερο βιβλιοπωλείο στον κόσμο.

Ένα άλλο παράδειγμα που όλοι γνωρίζουμε και αποδεικνύεται είναι η APPLE που πουλάει υπολογιστές με τεράστια επιτυχία παγκοσμίως. Η Apple είναι ένα επίσης υποβλητικό όνομα που δεν περιγράφει τι κάνει η εταιρεία αλλά ούτε συνδέεται με αυτήν εννοιολογικά.

Στον κόσμο των χειροποίητων επιχειρήσεων, ένα παράδειγμα υποβλητικού ονόματος αν πουλάτε δερμάτινα αξεσουάρ για άτομα που λατρεύουν την ύπαιθρο και την εξερεύνηση, είναι το “NORTHBOUND”, σε ελεύθερη μετάφραση, ταξιδεύοντας βόρεια, πηγαίνοντας προς το βορρά. Δίνει μια αίσθηση περιπέτειας και εξερεύνησης, αλλά δεν περιγράφει το τι κάνετε και δε συνδέετε άμεσα με αυτό. Ένα άλλο όνομα που συναντώ συχνά και μου αρέσει, είναι το “little corner” όπου προηγείται το όνομα του δημιουργού. Θα μπορούσε να είναι η αρχή σε μια μικρή γωνία, που όντως να είναι γωνία, είτε του γραφείου σας στο δωμάτιο που δημιουργείτε, είτε η γωνία του δρόμου που διατηρείτε το φυσικό σας κατάστημα. Κάτι τέτοιο, βγάζει στον αναγνώστη γλυκά συναισθήματα, όλο τρυφερότητα και του θυμίζει μια cozy γωνιά με πολλές δημιουργίες διάσπαρτες τριγύρω…

Τώρα που γνωρίζετε και τις 5 κατηγορίες, αφιερώσετε λίγο χρόνο εκτός υπολογιστή, για να βρείτε μερικές ιδέες ονομάτων για κάθε κατηγορία από τις παραπάνω που να ταιριάζουν με εσάς και τη δική σας επιχείρηση χειροποίητων. Ακόμα και οι ανόητες ιδέες πρέπει να καταγράφονται. Μόλις λοιπόν θα έχετε τη λίστα σας, προχωρήστε στο τρίτο βήμα που φιλτράρει τις ιδέες σας χρησιμοποιώντας επτά φίλτρα (ή επτά ερωτήσεις) που θα σας βοηθήσουν να αποφασίσετε ποιο όνομα είναι τελικά το καλύτερο!

3. Φίλτρα

Πάμε να δούμε με ποια φίλτρα ή με ποιες ερωτήσεις θα φιλτράρουμε τα ονόματα που βρήκαμε από τις παραπάνω κατηγορίες και θα βρούμε τελικά το καλύτερο όνομα επιχείρησης χειροποίητων.

Πώς Ακούγεται;

Θα πρέπει να προφέρετε το όνομα της επιχείρησής σας καθαρά και δυνατά όταν αναφέρεστε σε αυτήν.  Θα θέλατε οι πελάτες να προφέρουν εύκολα και αβίαστα το όνομα της επιχείρησής σας, όταν δέχονται μια ερώτηση του τύπου: “Από πού πήρες αυτό το υπέροχο πορτοφόλι;” Θα πρέπει να ακούγεται σωστά και ας μην έχει κάποιο νόημα, όπως αναφέραμε παραπάνω, δεν χρειάζεται πάντα να έχει κάποιο νόημα ή κάποια επεξήγηση ένα όνομα επιχείρησης.

Πώς Φαίνεται γραπτώς;

Το ίδιο με το πώς ακούγεται, είναι και το πώς φαίνεται γραπτώς το όνομα της επιχείρησής σας. Πώς θα φαίνεται σε ένα λογότυπο; Είναι εύκολο να το θυμάστε και να το γράφετε; Θέλετε να αποφύγετε αστείες και λάθος ορθογραφίες σχετίζοντάς το με άλλες λέξεις; Είναι πιο δύσκολο από ό, τι φαίνεται και συχνά υποβαθμίζει ένα brand. Φροντίστε να αποκλείσετε όσες περισσότερες λανθασμένες έννοιες μπορείτε και να το τσεκάρετε διπλά!

Ξεχωρίζει από τα ονόματα των ανταγωνιστών σας;

Αυτή είναι η πιο σημαντική ερώτηση και ένας άλλος λόγος που το όνομα της επιχείρησής σας πρέπει να είναι μοναδικό, είναι για να το θυμούνται πάντα οι πελάτες σας! Μπορεί να είναι παράξενο και διαφορετικό από τα συνηθισμένα ονόματα, αλλά σίγουρα θα κάνει τη διαφορά.

Βαθύτερο Νόημα

Υπάρχουν διαφορετικές έννοιες και συσχετίσεις με αυτό το όνομα που έχετε επιλέξει; Και αν ναι, τι προκαλούν στον αναγνώστη; Είναι ένα όνομα γεμάτο ενέργεια;

Ένα καλό κόλπο είναι να ζητήσετε από 5 άτομα να γράψουν τα δέκα πρώτα πράγματα που σκέφτονται όταν ακούνε ή διαβάζουν το όνομα αυτό που έχετε επιλέξει για όνομα της επιχείρησής σας, χωρίς να τους εξηγήσετε πολλά πράγματα. Αν δεν καταφέρετε κάτι, πιθανότατα το όνομα αυτό να μην έχει κάποια βαθιά έννοια ή συσχέτιση. Αυτό συμβαίνει με τα περιγραφικά ονόματα. Αν έχετε μια λίστα με δέκα πράγματα που σκέφτονται όταν ακούνε το όνομά της επιχείρησής σας, αναλύστε τα καλά. Αν για παράδειγμα κατασκευάζετε και πουλάτε σκουλαρίκια και πολλές από τις συσχετίσεις αφορούν ζώα ή παιδιά, τότε μάλλον δεν προκαλείτε τα σωστά συναισθήματα στους πελάτες σας…

Οικειότητα/”Ζεστασιά”

Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο στη βιομηχανία των χειροποίητων ειδών, είναι το ύφος του ονόματος να αποπνέει ζεστασιά και να είναι πιο προσωπικό, αφού κάποιος αγοράζει ένα προϊόν που κατασκευάζεται στο χέρι με αγάπη. Αποφύγετε ονόματα που παραπέμπουν σε μεγάλες εταιρείες. Δηλαδή ονόματα με αρχικά, όπως για παράδειγμα το “D.E. Creations” ακούγεται πιο εταιρικό και λιγότερο χειροποίητο.

Κοινωνικά Μέσα, Domain Name, Λογότυπο

Στο έκτο φίλτρο είναι κάποιες πρακτικές από όπου ξεκινούν συνήθως οι άνθρωποι και είναι εξίσου σημαντικό.

Λογότυπο, Όνομα επιχείρησης. Θέλετε να βεβαιωθείτε ότι καμία άλλη επιχείρηση δεν έχει το ίδιο όνομα με τη δική σας.

Κοινωνικά Μέσα/Social Media. Μπορείτε να κατοχυρώσετε τους λογαριασμούς σας στα social media με αυτό το όνομα επιχείρησης που έχετε επιλέξει; Κάντε το!

Domain Name. Είναι σημαντικό να έχετε ένα domain name για την επιχείρησή σας με το όνομα της επιχείρησής σας, αλλά μην κολλάτε με ένα domain τύπου .com γιατί μπορείτε να κατατάσσεστε ψηλά στις μηχανές αναζήτησης και να έχετε μια επιτυχημένη επιχείρηση χωρίς το .com αλλά με κάποιο άλλο όπως για παράδειγμα το .co 

Μην απορρίψετε τις ιδέες σας επειδή δεν υπάρχει το com διαθέσιμο. Αν βρείτε κάποιες καταλήξεις ονομάτων χώρου διαθέσιμες που σας ενδιαφέρουν με το όνομα της επιχείρησής σας, καλό είναι να τις κατοχυρώσετε όλες, ώστε να μην τις κατοχυρώσει κάποιος άλλος και τις χρησιμοποιήσει στο μέλλον.

Σκεφτείτε Μελλοντικά

Μπορείτε να αναπτύξετε την επιχείρησή σας με αυτό το όνομα; Αυτή είναι μια πολύ σημαντική ερώτηση, γιατί δεν έχει σημασία το πού βρίσκεστε αυτή τη στιγμή στο επαγγελματικό σας ταξίδι χειροποίητου, αλλά το πού θα βρίσκεστε σε 5 ή 10 χρόνια από τώρα ή και 6 μήνες. Μπορεί να ανακαλύψετε μια νέα τεχνική ή να διευρύνετε την προσφορά προϊόντων σας. Για να μην αλλάζετε ονόματα στην επιχείρησή σας κάθε τρεις και λίγο, γιατί δεν είναι καθόλου καλό, είναι σημαντικό να επιλέξετε ένα όνομα εξ’ αρχής που πιστεύετε ότι μπορεί να σας καλύψει όσο αναπτύσσεστε, ώστε να μην χρειάζεται να το αλλάξετε ξανά και ξανά.

Φυσικά και δεν υπάρχει σωστό ή λάθος εδώ. Αυτά τα φίλτρα θα σας βοηθήσουν να επιλέξετε ανάμεσα σε ένα σωρό ιδέες που έχετε στο μυαλό σας αυτή τη στιγμή μπερδεμένες, αλλά όπως λέγαμε και νωρίτερα – το όνομά της επιχείρησής σας δεν καθορίζει την επιτυχία σας – Μην υπερβάλλετε λοιπόν και προσπαθήστε να διασκεδάσετε και να χαρείτε τη διαδικασία! Η έναρξη μιας επιχείρησης χειροποίητου, είναι ένα συναρπαστικό ταξίδι και σίγουρα μπορείτε να μετατρέψετε τις δεξιότητές σας σε κέρδος και να είστε υπερήφανοι για αυτό, ανεξάρτητα από το όνομα!

Σε ευχαριστώ που το διάβασες, θα ήταν χαρά μου να ακούσω και τις δικές σου απόψεις επάνω στο θέμα της επιλογής ονόματος επιχείρησης και γιατί όχι να ακούσω νέες απόψεις και ιδέες!