Marketing Επιχείρηση

Σχεδιάστε ένα Φανταστικό Brand για την Επιχείρηση σας σε 8 βήματα

Όταν σκέφτεστε για πρώτη φορά το σχεδιασμό του brand σας, το μυαλό σας πάει κατευθείαν στο λογότυπο που θέλετε να δημιουργήσετε, στα χρώματα που θέλετε να χρησιμοποιήσετε — όλα αυτά τα διασκεδαστικά πράγματα που κάνουν τη δημιουργία ενός brand να μοιάζει συναρπαστική!

Εάν παραλείψετε ένα βήμα – το brand σας δεν θα απευθύνεται στον πελάτη που θέλετε να προσελκύσετε και κάτι τέτοιο είναι πραγματικά πολύ σημαντικό, αν θέλετε η μικρή σας επιχείρηση χειροποίητων ειδών να πετύχει! Σήμερα θα αναλύσουμε κάθε βήμα και θα εξηγήσουμε γιατί είναι τόσο σημαντικά αυτά τα 8 βήματα.

Πριν ξεκινήσετε τον σχεδιασμό του brand σας

Προτού αρχίσετε να σκέφτεστε ιδέες επωνυμίας για την επιχείρησή σας, υπάρχουν δύο σημαντικά πράγματα: 1. να ορίσετε τον ιδανικό πελάτη σας και 2. να κατανοήσετε το brand σας

1. Ο ιδανικός πελάτης

Όταν ορίζετε τον ιδανικό πελάτη σας, έχει κάποια πολύ συγκεκριμένα χαρακτηριστικά:

Το πρώτο είναι τα δημογραφικά στοιχεία, τα οποία είναι πραγματικά δεδομένα όπως:

Πόσο χρονών είναι;

Πόσα χρήματα βγάζουν;

Πού ζουν;

Τι δουλειά κάνουν για να ζήσουν;

Είναι παντρεμένοι?

Έχουν παιδ-ά; κλπ

Ακολουθεί η ψυχογραφία, η οποία είναι πληροφορίες για τις στάσεις και τις φιλοδοξίες τους, όπως: Τι κάνουν για χόμπι; Πού ταξιδεύουν; Πού ψωνίζουν; Τι κάνουν στον ελεύθερο χρόνο τους; Ποιες ταινίες / εκπομπές / μουσική τους επηρεάζουν; Τι φοράνε; κλπ

Είναι λάθος να σταματάτε στο επίπεδο δημογραφικών στοιχείων όταν προσπαθούμε να ορίσουμε το ιδανικό προφίλ πελάτη μας, γιατί δεν θα γνωρίζουμε αρκετά για τον ιδανικό πελάτη ώστε να λάβουμε σωστές αποφάσεις για το brand μας, το λογότυπό σας και πολλά άλλα. Σε επόμενο άρθρο θα αναλύσουμε τον ιδανικό πελάτη.

2. Κατανόηση του brand σας

Η κατανόηση του brand σας σημαίνει να ανακαλύψετε τι αντιπροσωπεύει το brand σας πριν αρχίσετε να το σχεδιάζετε.

4 Βασικά Συστατικά: 1) Αποστολή και Όραμα 2) Γνώση αγοράς 3) Μοναδικότητα, και 4) Συνέπεια

Αφού λοιπόν δουλέψετε αρκετά για την κατανόηση του ιδανικού πελάτη και του brand της επιχείρησής σας, είστε πλέον έτοιμοι για το συναρπαστικό μέρος – τον σχεδιασμό του brand σας!

Για να δημιουργήσετε ένα καλό brand, πρέπει να ανακαλύψετε γραμματοσειρές, χρώματα και ελκυστικά γραφικά. Αρχικά πρέπει να επιλέξετε το όνομα.

3. Το Όνομα

Το να αποφασίσετε ένα όνομα για τη νέα σας επιχείρηση, είναι πολύ συναρπαστικό αλλά μπορεί επίσης να είναι και πολύ δύσκολο! Θέλετε το όνομα αυτό να είναι πολλά πράγματα: πιασάρικο, ευκολομνημόνευτο, συμπαθητικό και μοναδικό. Θα χρειαστεί πολύ δουλειά εδώ. Σε σχετικό άρθρο μας, μπορείτε να δείτε ακόμα περισσότερες λεπτομέρειες για το τι όνομα να δώσετε στη μικρή σας επιχείρηση χειροποίητων ειδών.

4. Πίνακες Διάθεσης (mood boards)

Αφού επιλέξετε το όνομα, ήρθε η ώρα να δημιουργήσετε έναν πίνακα διάθεσης! Ο πίνακας διάθεσής σας είναι ο πίνακας της έμπνευσής σας, όπου θα συλλέγετε φωτογραφίες όπως αυτό που θέλετε να βιώσουν και να αισθανθούν οι πελάτες σας όταν δουν το brand σας. Θα βρείτε εικόνες στο ίντερνετ (ή δικές σας) που εμπνέουν τα ίδια συναισθήματα που θέλετε να εμπνέει η επωνυμία σας όταν τις κοιτάζουν οι άνθρωποι. Τέλειο; Πάμε να δούμε πώς θα γίνει αυτό.

Χρησιμοποιήστε μόνο φωτογραφίες τύπου lifestyle — όχι γραφικά ή λογότυπα.

Παραδείγματα φωτογραφιών σε πίνακα διάθεσης θα μπορούσαν να είναι φωτογραφίες με ανθρώπους, τοποθεσίες, τοπία και μέρη, διακόσμηση σπιτιού, ταξίδια – οτιδήποτε δηλαδή δημιουργεί την ατμόσφαιρα που θέλετε να ενσωματώσει το δικό σας brand. Υπάρχουν προγράμματα λογισμικού, όπως το Canva, που κάνουν τη δημιουργία ενός πίνακα εύκολη και διασκεδαστική υπόθεση.

Για παράδειγμα, ένας πίνακας για κάποιον που κατασκευάζει φυτικά προϊόντα ομορφιάς μπορεί να είναι ο παρακάτω:

Ο παραπάνω πίνακας, δίνει μια αίσθηση απλότητας, ηρεμίας και φύσης.

Ένας άλλος πίνακας, μπορεί να είναι:

Δημιουργεί μια ευχάριστη διάθεση και όμορφα συναισθήματα σε όποιον τον κοιτάζει.

Και ένας πίνακας που μας …ταξιδεύει!

Βλέπετε ότι κάθε ένας από αυτούς τους πίνακες διάθεσης είναι εντελώς διαφορετικός και προκαλεί εντελώς διαφορετικά συναισθήματα σε όποιον τους κοιτάζει, κάτι το οποίο είναι εξαιρετικό, γιατί αυτό ακριβώς θέλουμε να κάνουν!

5. Παλέτα χρωμάτων

Ακολουθεί η επιλογή της παλέτας χρωμάτων και εδώ, δεν πρέπει να επιλέξετε τυχαία χρώματα που πιστεύετε ότι ταιριάζουν καλά μαζί. Έχετε ήδη επιλέξει τη χρωματική σας παλέτα! Πως; Με τον πίνακα της διάθεσής σας που δημιουργήσατε! Τώρα, θα επιλέξετε χρώματα που είναι στον πίνακα της διάθεσής σας για τη χρωματική σας παλέτα, έτσι ώστε η χρωματική σας παλέτα να αντανακλά τη διάθεση που θέλετε να δημιουργήσετε για το brand σας. Ας ρίξουμε μια ματιά στις χρωματικές παλέτες από τους πίνακες διάθεσης που φτιάξαμε παραπάνω.

1. Ο πίνακας με τη φύση, τα φυτικά προϊόντα, ευεξία και ηρεμία:

2. Ο διασκεδαστικός πίνακας με όμορφες, χαρούμενες και πολύχρωμες εικόνες:

3. Ο πίνακας που μας ταξιδεύει!

Και κάπως έτσι, θα έχετε βρει χωρίς κόπο και σκέψη τη χρωματική σας παλέτα και τους συνδυασμούς χρωμάτων που θα χρησιμοποιήσετε για το brand σας!

Μπορείτε έναν πίνακα διάθεσης να τον επεξεργάζεστε για ένα χρονικό διάστημα μέχρι να καταλήξετε στις εικόνες που σας αντιπροσωπεύουν και μετά να επιλέξετε τη χρωματική σας παλέτα. Τοποθετήστε τον πίνακα διάθεσης που φτιάξατε στην επιφάνεια εργασίας σας, ώστε να έχετε καθημερινή πρόσβαση και τα χρώματα να ενωθούν με τα συναισθήματα και τις σκέψεις σας.

6. Λογότυπο

Ας προχωρήσουμε στο λογότυπο. Η καλύτερη συμβουλή είναι να το διατηρήσετε απλό και μίνιμαλ. Το λογότυπό σας δεν χρειάζεται να “λέει” αυτό που κάνετε. Εάν πουλάτε νήματα, δεν χρειάζεστε να βάλετε πάνω στο λογότυπο μία μπάλα νήματος. Αν πλέκετε, δεν χρειάζεστε να βάλετε πλέξιμο στο λογότυπό σας. Ουσιαστικά, το λογότυπό σας δεν χρειάζεται να είναι κυριολεκτικό αλλά να αντέξει στο χρόνο — οπότε κρατήστε όσο πιο απλό γίνεται.

Για ένα λογότυπο επαγγελματικό που θα σας πάρει τον λιγότερο χρόνο και τον λιγότερο κόπο και χρήματα για να το δημιουργήσετε, είναι το όνομα της επιχείρησής σας, γραμμένο με μια συγκεκριμένη γραμματοσειρά. Το κόλπο εδώ είναι αυτή η γραμματοσειρά να μην είναι δωρεάν που όλοι έχουν δει και την γνωρίζουν, αλλά μια γραμματοσειρά υψηλής ποιότητας (επί πληρωμή ίσως). Επομένως, είναι η επένδυσή σας αυτή ώστε να έχετε το νόμιμο δικαίωμα χρήσης αυτής της γραμματοσειράς και τη μοναδικότητα του λογοτύπου σας.

Ας δούμε κάποια λογότυπα που ταιριάζουν με τους παραπάνω πίνακές μας:

1. Ο πρώτος μας πίνακας, μας ταξιδεύει στη φύση και στα φυτικά προϊόντα ομορφιάς και ευεξίας. Μας χαρίζει ηρεμία και χαλάρωση, αναζωογόνηση και λάμψη. Δείτε πώς “δένει” το παρακάτω λογότυπο με τις φωτογραφίες από τον πίνακα διάθεσης που επιλέξαμε σε σχέση με την παλέτα χρωμάτων!

2. Παρακάτω βλέπουμε πώς από έναν πίνακα διάθεσης, βρήκαμε μια παλέτα χρωμάτων που μας αρέσει και τελικά προκύπτει ένα λογότυπο για μια επιχείρηση με παιδικά, βρεφικά, παιχνίδια κλπ.. Πώς όλα αυτά που ξεκίνησαν από την διάθεσή μας, κατέληξαν σε brand της επιχείρησής μας!

3. Ο τρίτος πίνακας, είχε θέμα τα ταξίδια, φωτογραφία, τοπία, θάλασσα, βουνό κλπ.. Ένα λογότυπο, για ένα στούντιο φωτογραφίας!

Δεν είναι μαγικό, το πώς δένουν όλα αυτά μαζί; Και το πιο σημαντικό είναι ότι όλα ξεκινούν από την ψυχολογία μας.

7. Γραμματοσειρά & Τυπογραφία

Αφού ετοιμάσαμε και το λογότυπό μας, πάμε παρακάτω, στη γραμματοσειρά και την τυπογραφία του brand. Πρόκειται για τις γραμματοσειρές που θα χρησιμοποιήσετε για τις επικεφαλίδες και το περιεχόμενό σας, είτε στο Διαδίκτυο είτε στα πακέτα που θα χρησιμοποιήσετε για τις αποστολές σας, στις κορδέλες, στα διαφημιστικά φυλλάδια κοκ. Άρα λοιπόν, μιλάμε για γραμματοσειρές αρκετά απλές και εύκολες στην ανάγνωση. Πρέπει να συμπληρώνουν οπτικά η μία την άλλη γραμματοσειρά και το στυλ.

Όσον αφορά την τυπογραφία, δεν χρειάζεται να κινηθούμε πολύ τολμηρά, ειδικά με τη γραμματοσειρά του περιεχομένου που θα έχουμε στα άρθρα και στις περιγραφές των προϊόντων μας. Το περιεχόμενο αυτό, διατίθεται για ανάγνωση και πρέπει να είναι εύκολο στην ανάγνωση. Θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε δωρεάν γραμματοσειρές, όπως Montserrat ή το Lato (όλες αυτές οι γραμματοσειρές που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε και να διαβάζουμε στα βιβλία και στο διαδίκτυο).

Το λογότυπο κάθε κατασκευαστή πρέπει να είναι μοναδικό χάρη στην προσαρμοσμένη γραμματοσειρά του και οι γραμματοσειρές πρέπει να αντανακλούν το συναίσθημα της επιχείρησής τους.

8. Οδηγός στυλ για το brand σας

Τώρα, ήρθε η στιγμή να συνδυάσετε όλες τις επιλογές σας σε έναν οδηγό στυλ για το brand σας.

Ο οδηγός στυλ brand αποτελείται από το λογότυπό σας, μια δεύτερη έκδοση του λογοτύπου σας (μπορεί να είναι ειδική για μικρότερες συσκευές ή σκοτεινή για λευκό φόντο και το αντίστροφο), τις γραμματοσειρές σας και τα χρώματά σας (μαζί με τους χρωματικούς κωδικούς), ώστε να χρησιμοποιείτε πάντα ακριβώς το ίδιο χρώμα.

Φτιάχνετε αυτόν τον οδηγό για να μπορούμε πάντα να χρησιμοποιούμε αυτά τα στοιχεία με συνέπεια σε όλες τις πλατφόρμες: στην ιστοσελίδα μας, στο eshop, στα προφίλ στα social media.

Αν συνεργάζεστε με κάποιον γραφίστα, μαρκετίστα ή κάποιος φτιάχνει τα κουτιά των αποστολών σας κλπ, του στέλνετε τον οδηγό στυλ του brand σας ώστε να έχει όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται ώστε το brand σας να είναι υπέροχο παντού!

Για παράδειγμα:

 

Σχεδιάστε ένα υπέροχο και μοναδικό Brand!

Κάθε παράδειγμα παραπάνω, μας δείχνει πόσο διαφορετικά μπορεί να είναι τα brands μεταξύ τους! Δεν έχει σημασία ποια χρώματα σας αρέσουν και ποια αίσθηση θέλετε να αφήνει στον πελάτη σας το brand σας, αλλά το συναίσθημα που λάβατε και η εμπειρία σας από όλο αυτό ώστε να φτάσετε τελικά να έχετε το δικό σας brand μέσα από έναν πίνακα αισθήσεων… Προχωρήστε βήμα προς βήμα στη δημιουργία του δικού σας οδηγού στυλ, εύκολα και διασκεδαστικά!

HandArtisan

HandArtisan

About Author

Leave a comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε ακόμη

Επιχείρηση

4 Τρόποι να αναπτυχθεί η μικρή σας επιχείρηση

Θέλετε φέτος να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο η μικρή σας επιχείρηση; Είναι ο καιρός που σχεδιάζουμε τις αποφάσεις και τα νέα
Επιχείρηση

7 Βήματα για την Τέλεια Φωτογραφία!

Το να ανακαλύψετε πώς να φτιάχνετε εξαιρετικές φωτογραφίες προϊόντων για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, είναι το κλειδί το κλειδί της