Marketing Επιχείρηση

4 Λάθη που κάνουμε όταν εκτυπώνουμε επαγγελματικές κάρτες για την επιχείρησή μας και πώς αυτό συνδέεται με το branding

4 λάθη που κάνουμε όταν εκτυπώνουμε επαγγελματικές κάρτες για την επιχείρησή μας και πώς συνδέεται με το branding

Έχετε μόλις ξεκινήσει το νέο σας κατάστημα χειροποίητων και αναρωτιέστε εύλογα “Πρέπει να εκτυπώσω επαγγελματικές κάρτες;” ή “τι πρέπει να γράφει η επαγγελματική μου κάρτα;”.

Οι επαγγελματικές κάρτες δεν είναι η προτεραιότητά σας, αλλά όταν ξεκινάς μια επιχείρηση με χειροποίητα φτιάχνοντας όμορφες επαγγελματικές κάρτες σας βοηθάει να αισθάνεστε μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση για την επιχείρησή σας. Οι επαγγελματικές κάρτες θεωρείτε από πάντα μια βασική προϋπόθεση μιας νέας επιχείρησης. Άρα λοιπόν, το να ετοιμάσετε και να παραγγείλετε μερικές επαγγελματικές κάρτες για την επιχείρησή σας, είναι ένα από τα πρώτα βήματα που θα κάνετε.

Είτε το πιστεύετε όμως είτε όχι, δεν είναι και τόσο σημαντικό το να έχετε μια επαγγελματική κάρτα για ορισμένες περιπτώσεις. Πολλές επιχειρήσεις πάνε πολύ καλά, χωρίς να έχουν εκτυπώσει ούτε μία κάρτα στην επαγγελματική τους πορεία. Μετρήστε λοιπόν, αν θα είναι σπατάλη για εσάς η εκτύπωση επαγγελματικών καρτών αυτή τη χρονική στιγμή. Με άλλα λόγια, σίγουρα δεν είναι κάτι που σίγουρα χρειάζεστε με το που ανοίξατε, για να επιτύχει η επιχείρησή σας. Εσείς ξέρετε αν χρειάζεστε επαγγελματικές κάρτες για την επιχείρηση σας; Παρακάτω θα το αναλύσουμε. Μείνετε συντονισμένοι!

Χρειάζεστε μια επαγγελματική κάρτα για τη νέα σας επιχείρηση χειροποίητων ειδών;

Εξαρτάται. Ας ξεκινήσουμε με το πότε θα πρέπει να εκτυπώσετε επαγγελματικές κάρτες.

Πότε πρέπει να εκτυπώσετε επαγγελματικές κάρτες για τη νέα σας επιχείρηση χειροποίητων

Αυτό εξαρτάται από το πού και πώς πουλάτε τα χειροποίητα είδη σας. Εάν τα πουλάτε σε φυσικές τοποθεσίες, όπου χρειάζεται να έχετε μια επαγγελματική κάρτα που θα την παίρνουν οι πελάτες σας, είναι σημαντικό και πρέπει να εκτυπώσετε επαγγελματικές κάρτες.

Ας δούμε μερικές περιπτώσεις όπου οι επαγγελματικές κάρτες είναι μια έξυπνη επένδυση:

Έκθεση/Αγορές Χειροτεχνίας

Το πρώτο μέρος που είναι καλό να έχετε επαγγελματικές κάρτες είναι εάν λαμβάνετε μέρος πουλάτε σε εκθέσεις χειροτεχνίας κοκ. Το να έχετε μια επαγγελματική κάρτα στο περίπτερό σας, είναι πολύ εύκολο για τους ανθρώπους που ενδιαφέρονται, να πάρουν μία. Μπορεί να μην ξέρουν ακόμα τι θέλουν ή να βιάζονται, όμως θέλουν να σας τσεκάρουν στο διαδίκτυο όταν επιστρέψουν στο σπίτι με ησυχία. Θα πάρουν την επαγγελματική σας κάρτα η οποία πρέπει να έχει όλες τις πληροφορίες που πρέπει για να γίνει αυτό.

Διδασκαλία σε μάθημα χειροτεχνίας

Μπορεί να διδάσκετε σε κάποιο σεμινάριο, όπως για παράδειγμα σας προσκαλούν να διδάξετε ένα μάθημα μακραμέ στο τοπικό κατάστημα χειροτεχνίας. Αυτό σημαίνει ότι στα άτομα που παρακολουθούν ένα μάθημα μακραμέ προφανώς αρέσουν τα προϊόντα μακραμέ, επομένως είναι έξυπνο να μοιράσετε τις επαγγελματικές σας κάρτες ώστε οι μαθητές σας να μπορούν να ελέγξουν την ιστοσελίδα σας και τα προϊόντα σας αργότερα.

Εκθέσεις Χονδρικού Εμπορίου

Το ίδιο ισχύει αν πουλάτε σε μεγάλες εκθέσεις χονδρικής, όπου απευθύνεστε σε πωλητές λιανικής. Χρειάζεστε οπωσδήποτε μια επαγγελματική κάρτα σε αυτήν την περίπτωση, γιατί πρόκειται να δημιουργήσετε πολλές σχέσεις και να συνδεθείτε με πιθανούς λιανοπωλητές που θα θέλουν να αγοράσουν τα προϊόντα σας.

Καταστήματα Λιανικής

Εάν έχετε το δικό σας κατάστημα λιανικής ή εάν πουλάτε σε ένα κατάστημα λιανικής, οι επαγγελματικές κάρτες είναι πολύ χρήσιμες. Ρωτήστε τον πωλητή λιανικής εάν σας επιτρέπει να έχετε ένα μέρος όπου θα αναρτήσετε τις επαγγελματικές σας κάρτες – λογικά κάπου κοντά στο προϊόν σας – έτσι ώστε οι άνθρωποι που τους αρέσουν οι δημιουργίες σας, να μπορούν να πάνε σπίτι και να ψωνίσουν περισσότερα από τα προϊόντα σας online. Άρα, σε μια φυσική τοποθεσία όπου κάποιος μπορεί να πάρει την επαγγελματική σας κάρτα, είναι μια ευκαιρία να τις χρησιμοποιήσετε και να δημιουργήσετε αναγνωρισιμότητα του brand σας αλλά και μελλοντικές πωλήσεις.

Online Πωλήσεις

Φυσικά και μπορείτε να προσθέσετε μια επαγγελματική κάρτα σας μέσα στη συσκευασία εάν πουλάτε online, αλλά αυτό είναι λίγο. Φυσικά, είναι ένα συν στην όλη εμπειρία του unboxing, αλλά υπάρχουν σίγουρα καλύτερες επιλογές – τις οποίες θα αναλύσουμε αμέσως και αφορά το πότε δεν χρειάζεται να εκτυπώσετε επαγγελματικές κάρτες ή να τις συμπεριλάβετε στο δέμα σας.

Ποια είναι τα 4 κοινά λάθη σε μια επαγγελματική κάρτα που πρέπει να αποφεύγετε

Αν έχετε διαβάσει τα παραπάνω και πρόκειται να εκτυπώσετε επαγγελματικές κάρτες, θα πρέπει να σας προειδοποιήσω για 4 κοινά λάθη που συμβαίνουν αρκετά συχνά σε επαγγελματικές κάρτες πωλητών χειροποίητων ειδών.

1. URL πολυκαταστήματος στην κάρτα σας αντί της δικής σας ιστοσελίδας/eshop

Αν πουλάτε τα προϊόντα σας μέσω μιας πλατφόρμας χειροποίητων αντί να έχετε το δικό σας eshop, σας συστήνω να αγοράσετε ένα domain (π.χ. www.myshopname.com), να τον καταχωρίσετε και να χρησιμοποιήσετε τη δική σας διεύθυνση URL στην επαγγελματική σας κάρτα. Θα ρωτήσετε γιατί; Διότι, ακόμη κι αν δεν έχετε ακόμη δική σας ιστοσελίδα – ή δεν σκοπεύετε να έχετε γενικά – με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται μια διεύθυνση URL που είναι ολόδική σας.

Εάν δεν διαθέτετε ιστοσελίδα αυτή τη στιγμή, μπορείτε απλώς να δημιουργήσετε μια onepage όπου θα αναφέρεται ποιος είστε και τι κάνετε και θα έχετε και κατηγορίες στο κύριο μενού σας όπου με ένα κλικ οι πελάτες σας θα μεταφέρονται στο οποιοδήποτε πολυκατάστημα για να αγοράσουν τις δημιουργίες σας.

Υπάρχουν πολλά πλεονεκτήματα εδώ: Η τοποθέτηση μιας διεύθυνσης URL καταστήματος στην επαγγελματική σας κάρτα είναι ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ από κάτι άλλο με διάφορα ονόματα μέσα (π.χ. myshop.shop/shop2.com)

Mια σωστή διεύθυνση URL θα κάνει την επιχείρησή σας να φαίνεται επαγγελματική και νόμιμη. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε το domain της επιχείρησής σας για το email σας (κάτι σαν [email protected]), το οποίο είναι επίσης πολύ επαγγελματικό και εντυπωσιακό!

Επίσης, αν μια μέρα αποφασίσετε ότι θέλετε να ανοίξετε τη δική σας ιστοσελίδα, όλοι οι προηγούμενοι πελάτες σας θα χρησιμοποιούν το παλιό domain σας που είχατε στην κάρτα σας (του πολυκαταστήματος) και θα σας ψάχνουν… αν έχετε το δικό σας domain όμως, δεν θα αλλάξει απολύτως τίποτα.

Πλεονέκτημα: Δεν χρειάζεται να εκτυπώσετε ξανά από την αρχή εκατοντάδες επαγγελματικές κάρτες για ένα URL.

2. Λίστα από εικονίδια των social media επάνω στην επαγγελματική σας κάρτα

Το επόμενο λάθος είναι να τοποθετήσετε ένα σωρό εικονίδια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης επάνω στις επαγγελματικές σας κάρτες.

Ας πούμε για παράδειγμα ότι στην επαγγελματική σας κάρτα έχετε το όνομα του καταστήματός σας και από κάτω μια σειρά από εικονίδια social media – Instagram, Facebook κ.λπ. Αλλά δεν υπάρχει φυσικά link και πώς θα τα βρει κάποιος – γιατί φυσικά δεν υπάρχει χώρος στην κάρτα για όλο αυτό το μακρύ λινκ – και ούτε υπάρχει περίπτωση ο πελάτης σας να πάει στο Facebook ή στο Instagram και να προσπαθήσει να σας βρει χρησιμοποιώντας το όνομα του καταστήματός σας ή το μακρινάρι URL…

Δεν είναι εύκολο για τον πελάτη να βρει το κατάστημά σας και το πιθανότερο είναι να καταλήξει απογοητευμένος και να εγκαταλείψει το κατάστημά σας, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να έχετε χάσει μόλις έναν πελάτη.

Λύση: Επιλέξετε την αγαπημένη σας πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης όπου θα προτιμούσατε να έρθουν οι πελάτες σας να σας βρουν και τοποθετήστε αυτό το εικονίδιο – μαζί με την πραγματική διεύθυνση URL ή το @όνομα_χρήστη για τη σελίδα του καταστήματός σας σε αυτήν την πλατφόρμα social media – στην επαγγελματική σας κάρτα.

Μπορεί κάποιοι από εσάς να είστε περισσότερο ενεργοί στο Facebook, άλλοι μπορεί να είστε πιο ενεργοί στο Instagram. Οπότε επιλέξτε τα πιο δυνατά ή το πιο δυνατό σας μέσο και τοποθετήστε το στην επαγγελματική σας κάρτα. Στη συνέχεια, στην ιστοσελίδα σας (εάν έχετε) μπορείτε να βάλετε συνδέσμους προς όλα τα προφίλ σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίοι θα είναι πιο φιλικοί για τους πελάτες σας, αφού το μόνο που θα πρέπει να κάνουν είναι να κλικάρουν στο εικονίδιο που τους ενδιαφέρει, απλά και εύκολα.

3. Εκτύπωση μεγάλης ποσότητας επαγγελματικών καρτών

Το επόμενο λάθος είναι να εκτυπώνετε τις επαγγελματικές σας κάρτες σε πολύ μεγάλες ποσότητες από την αρχή. Γιατί όμως μπορεί κάτι τέτοιο να είναι πρόβλημα. Όταν ξεκινάτε με το δικό σας κατάστημα, συνήθως τα πρώτα δύο χρόνια μπορεί να αλλάξετε κάπως κατεύθυνση και να αρχίσετε να πουλάτε διαφορετικά είδη ή με διαφορετικό τρόπο. Κάποιοι από εσάς σίγουρα θα αλλάξετε το όνομα της επιχείρησής σας, ίσως κάποιοι νιώσετε ότι πρέπει να κάνετε ένα rebrand.

Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται αλλαγή ονόματος ή αλλαγή επωνυμίας, όμως θα πρέπει να περιμένουν να το κάνουν όταν να τελειώσουν οι επαγγελματικές κάρτες που έχουν ήδη εκτυπώσει… και είναι πολλές! Είναι πολύ δύσκολο από ό,τι φαντάζεστε να εξαντλήσετε αυτές τις 800 κάρτες που σας έχουν απομείνει και να εκτυπώσετε νέες. Είναι πολύ δύσκολο όταν έχετε επενδύσει χρήματα που έχετε κερδίσει με κόπο σε όλες αυτές τις επαγγελματικές κάρτες! Και έτσι, καταλήγετε να χάσετε ακόμη περισσότερο δημιουργικό χρόνο και χρήματα. Παρόλο που η εκτύπωση σε μικρές παρτίδες μπορεί να σας κοστίσει λίγο περισσότερο από ό,τι αν εκτυπώνατε 1000 με τη μία, μακροπρόθεσμα είναι πολύ πιο αποδοτικό να ξοδέψετε σε μια μικρή ποσότητα , όταν μάλιστα ξεκινάτε τώρα ή αν υπάρχει πιθανότητα να αλλάξετε λίγο τα πράγματα τα επόμενα χρόνια (νέο site, δεν έχετε καταλήξει στο όνομα της επιχείρησής σας κοκ).

4. Οι επαγγελματικές κάρτες δεν αντικαθιστούν το brand σας

Είτε αποφασίσετε τελικά ότι χρειάζεστε επαγγελματικές κάρτες είτε όχι, θα πρέπει να θυμάστε ότι οι επαγγελματικές κάρτες και τα φυλλάδια δεν πρόκειται να δημιουργήσουν την ταυτότητα της επωνυμίας σας. Ανεξάρτητα από το αν χρησιμοποιείτε επαγγελματικές κάρτες ή όχι, πρέπει πρώτα να αφιερώσετε χρόνο για να ξεκαθαρίσετε ποια είναι η επωνυμία σας και ποιοι είναι οι ιδανικοί πελάτες σας. Επειδή οι επαγγελματικές σας κάρτες δεν πρόκειται να δημιουργήσουν το brand σας ή να σας αυξήσουν τις πωλήσεις, απλώς περιέχουν τα στοιχεία επικοινωνίας και το λογότυπό σας.

Το brand σας είναι κάτι περισσότερο από το λογότυπο και τις πληροφορίες στις επαγγελματικές σας κάρτες, είναι μια προσωπικότητα. Αν για παράδειγμα είμαι σε ένα τραπέζι με μια φίλη και μου και μου αρέσουν τα σκουλαρίκια της και πω “Αυτά τα σκουλαρίκια είναι τέλεια!”, θα μου πει για το κατάστημα από το οποίο τα αγόρασε:

“Ευχαριστώ, είναι από αυτό το υπέροχο κατάστημα με χειροποίητα που ονομάζεται τάδε που έχει πολύ κομψά και χαριτωμένα σκουλαρίκια! Μπορείς να τα φορέσεις εύκολα καθημερινά, είναι πολύ εύκολο να το συνδυάσεις με ό,τι ρούχο θέλεις, μου αρέσει πολύ!”

-ή-

“Ευχαριστώ, βρήκα αυτό το κατάστημα που ονομάζεται τάδε και έχει τα πιο τέλεια σκουλαρίκια από πηλό με έντονα χρώματα και γεωμετρικό μοτίβο, απλά τα λατρεύω!”

Αυτά είναι πράγματα που δεν μπορείτε να βάλετε σε μια επαγγελματική κάρτα. Είναι μια εικόνα του brand που δημιουργείται στο μυαλό του πελάτη όταν βλέπει τα προϊόντα σας και ψωνίζει στο κατάστημά σας.

Δεν θα σας πει ποτέ κάποιος “Είναι ένα κατάστημα με κόκκινο λογότυπο και πράσινη γραμματοσειρά!” σωστά;

Αυτά δεν δημιουργούν μια ταυτότητα επωνυμίας, είναι πολύ περισσότερα από αυτό. Επομένως, μην μπερδεύετε τη δημιουργία των επαγγελματικών καρτών σας με τη δημιουργία και την αναγνωρισιμότητα του brand σας. Να θυμάστε ότι η ταυτότητα του brand σας σημαίνει ότι κάποιος έχει μια ιδέα για το τι αντιπροσωπεύει η επωνυμία σας – όπως κομψό, vintage, τολμηρό, κλασικό ή μοντέρνο. Οι επαγγελματικές σας κάρτες μπορούν μόνο να ενισχύσουν την επωνυμία σας – δεν μπορούν να την δημιουργήσουν!

Διαβάστε επίσης: Branding vs Logo: Γνωρίζεις ποια είναι η διαφορά τους;

Τελικά, οι επαγγελματικές κάρτες μπορεί να είναι πολύ χρήσιμες κάποιες φορές, αλλά σίγουρα δεν είναι για όλους και για κάθε επιχείρηση και σε κάθε κατάστημα. Αν αποφασίσετε να το παραλείψετε αυτό το βήμα με τις επαγγελματικές κάρτες, κάντε το. Εστιάστε περισσότερο στο τι κάνει ένα brand αληθινό:  Ποιο είναι το brand μου / η προσωπικότητά μου / πώς μιλάνε οι άνθρωποι για το κατάστημά μου μεταξύ τους).