Marketing Επιχείρηση

Branding vs Logo: Γνωρίζεις ποια είναι η διαφορά τους;

Όλοι λίγο πολύ γνωρίζουμε τι είναι το λογότυπο ή αλλιώς το logo μιας επιχείρησης. Συνήθως με μια ματιά αναγνωρίζουμε τις εταιρείες πίσω από τα πιο διάσημα λογότυπα στον κόσμο. Γνωρίζουμε όμως όλοι ότι το λογότυπο δεν έχει καμία σχέση με αυτό που ονομάζουμε “branding”; Εάν έχετε ασχοληθεί έστω και λίγο με το marketing, σίγουρα θα έχετε συναντήσει αυτόν τον όρο και είναι πολύ πιθανό να αναρωτηθείτε:

Το λογότυπο και το branding είναι το ίδιο πράγμα για μια επιχείρηση;

Και αν όχι, ποια είναι η διαφορά μεταξύ branding και λογότυπου;

Παρακάτω, θα δούμε τις πιο χρήσιμες πληροφορίες τόσο για το branding μιας εταιρείας, όσο και για το σχεδιασμό λογοτύπων, τα λεγόμενα logos!

Τι είναι Brand;

Θα ξεκινήσουμε από τα βασικά. Για να δώσουμε την ουσία του branding, θα πρέπει πρώτα να αναλύσουμε τι είναι brand. Ο όρος «brand» σημαίνει την ιδέα, την άποψη, την εικόνα που αποκτά το κοινό σας όταν ακούει για την επιχείρησή σας.

Μπορεί να ακούγεται πολύ γενικό, αλλά όλοι μας μπορούμε να το καταλάβουμε, γιατί όλοι έχουμε άποψη (καλή ή κακή) για κάποια επιχείρηση που γνωρίζουμε. Το brand name (π.χ. Channel, Coca-Cola, Ikea) τα προϊόντα, το λογότυπο, οι συνεργάτες, το concept, οι διαφημιστικές καμπάνιες, όλα αυτά συνθέτουν στο μυαλό του καταναλωτή ένα συγκεκριμένο προφίλ συναισθημάτων και απόψεων για κάθε εταιρεία ή επιχείρηση. Αυτό το προφίλ λοιπόν, είναι με λίγα λόγια το brand.

Τι είναι το Λογότυπο μιας εταιρείας;

Η ύπαρξη των λογοτύπων στη ζωή μας και η δύναμή τους για μια επιχείρηση ή μια εταιρεία είναι μεγάλο ζήτημα στον επιχειρηματικό κόσμο. Το λογότυπο είναι ουσιαστικά η ταυτότητα μιας επιχείρησης. Είναι ένα οπτικό εργαλείο μέσω του οποίου το περιεχόμενο αλλά και ο χαρακτήρας της επιχείρησης παρουσιάζεται (συστήνεται) στο καταναλωτικό κοινό του. Είναι ένας από τους τρόπους που χρησιμοποιεί κάθε επιχείρηση για να γίνει οικεία, προσιτή και ενδιαφέρουσα στο κοινό της, ξεπερνώντας έτσι τον ανταγωνισμό.

Τι είναι ο σχεδιασμός λογοτύπου;

Σύμφωνα με τα παραπάνω, ο σχεδιασμός λογοτύπου είναι όλη η διαδικασία σχεδιασμού του λογοτύπου μιας επιχείρησης. Ένα απλό σχέδιο δεν αρκεί για ένα επιτυχημένο λογότυπο. Ποιο χρώμα ταιριάζει στο στυλ της επιχείρησης και ποιο δημιουργεί ωραία συναισθήματα στον αναγνώστη; Ποια γραμματοσειρά ταιριάζει καλύτερα με την ταυτότητα της επιχείρησης; Χίλιες και μία, μικρές αλλά σημαντικές λεπτομέρειες πρέπει να ληφθούν υπόψη από έναν εξειδικευμένο και έμπειρο γραφίστα για να δημιουργήσει ένα δυναμικό λογότυπο που θα “μιλάει” στο καταναλωτικό κοινό.

Άρα λοιπόν, τι είναι το branding και ποιες είναι οι βασικές διαφορές του με ένα λογότυπο;

Το branding είναι ουσιαστικά ο τρόπος που διαχειρίζεται κάποιος το brand του, δηλαδή την ταυτότητα της επιχείρησής του. Η συσκευασία των προϊόντων, ο τρόπος προβολής και διαφήμισης, η επικοινωνία με το κοινό, τα μοντέλα των εργαζόμενων, το social media marketing, η εμπειρία που λαμβάνουν οι επισκέπτες από την ιστοσελίδα σας, χρειάζονται έξυπνες στρατηγικές για να είναι αποτελεσματικές και λειτουργικές για το κοινό και προφανώς για την εταιρεία. Αυτές οι πρακτικές, είναι το branding.

Τι περιλαμβάνει το Branding;

Οι πρακτικές branding που αναφέρονται παραπάνω σχετίζονται με πολλούς παράγοντες που συνθέτουν το brand μιας επιχείρησης. Για ένα ολοκληρωμένο και επιτυχημένο branding θα πρέπει να προσέξετε τα εξής:

Γιατί το Branding είναι σημαντικό για την επιχείρησή μου;

Σε πολλούς επιχειρηματικούς τομείς, ο ανταγωνισμός είναι αυτός που καθορίζει την επιτυχία ή την αποτυχία των εταιρειών, ειδικά εκείνων με τον ίδιο τύπο προϊόντος. Πώς μπορεί όμως μια εταιρεία να δηλώσει τη θέση της στον κλάδο και να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό; 

Φυσικά, με το σωστό branding! 

Σε έναν κόσμο γεμάτο merketing, διαφημίσεις και brands, οι δυναμικές κινήσεις επωνυμίας είναι αυτές που θα δημιουργήσουν εντύπωση και την εμπειρία που κάθε εταιρεία θα ήθελε να προσφέρει και να κερδίσει το δικό της target group (στοχευμένο κοινό).

Branding vs Logo

Αφού αναλύσαμε τους όρους “Logo” και “Brand”, η διαφορά πλέον μεταξύ τους είναι ξεκάθαρη. Το λογότυπο είναι απλώς η εξωτερική εικόνα, το σχέδιο που αντιπροσωπεύει μια εταιρεία, ενώ το branding είναι όλες οι προφανείς και άυλες διαδικασίες, υλικό και αφηρημένο, που συνθέτουν ολόκληρη την εταιρεία, ό,τι αντιπροσωπεύει και κάνει.

Με άλλα λόγια, το λογότυπο είναι απλώς ένα οπτικό μέρος του branding που κάνει τη μεγαλύτερη εντύπωση. Αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το λογότυπο από μόνο του δεν θα μπορούσε να σταθεί πουθενά, χωρίς να αντιπροσωπεύει κάτι βαθύτερο.

HandArtisan

HandArtisan

About Author

Leave a comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε ακόμη

Επιχείρηση

4 Τρόποι να αναπτυχθεί η μικρή σας επιχείρηση

Θέλετε φέτος να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο η μικρή σας επιχείρηση; Είναι ο καιρός που σχεδιάζουμε τις αποφάσεις και τα νέα
Επιχείρηση

7 Βήματα για την Τέλεια Φωτογραφία!

Το να ανακαλύψετε πώς να φτιάχνετε εξαιρετικές φωτογραφίες προϊόντων για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, είναι το κλειδί το κλειδί της