Επιχείρηση

Handmade Business – Νέος Μήνας, Νέα Εβδομάδα, Νέοι Στόχοι!

Όλα γύρω σου φωνάζουν να οργανωθείς; Μπήκε νέος μήνας, νέα εβδομάδα, νέοι στόχοι ξεδιπλώνονται μπροστά μας! Τι κάθεσαι; Ξεκίνα να προετοιμάζεσαι για τους επόμενους μήνες, είναι ακόμη νωρίς, μπορείς να κάνεις πολλά περισσότερα από όσα είχες φανταστεί. Η μικρή σου επιχείρηση χειροποίητων χρειάζεται ανανέωση. Πάμε να ξεκινήσουμε με μια γρήγορη αναφορά στον μήνα Μάρτιο!

Στόχοι Μαρτίου για τη μικρή μου επιχείρηση χειροποίητων

Διευρύνετε τις γνώσεις και τις ιδέες σας! Ο κόσμος ολοένα και αλλάζει και με την πάροδο του χρόνου και των καταστάσεων που επικρατούν, τα πράγματα τρέχουν γρηγορότερα από άλλες χρονιές. Μπορείτε να ξεκινήσετε, παράλληλα με τις δημιουργίες σας, να μαθαίνετε μερικές νέες δεξιότητες, όπως να δουλεύετε το τρομερό αυτό εργαλείο επεξεργασίας φωτογραφίας Photoshop, να εξοικειωθείτε με τα Social Media και να μελετήσετε τεχνικές βελτίωσης του προφίλ της επιχείρησής σας, να ενημερωθείτε για τις νέες τάσεις του Marketing – που δεν είναι και λίγες – ακόμα και το πώς να πουλάτε online τα όμορφα προϊόντα σας. Αναζητήστε online μαθήματα, επισκεφτείτε σχετικά blogs ή ακόμα και μέσω Youtube – η γνώση είναι δύναμη.

Συντονιστείτε και περιοριστείτε σε λίγα. Εάν έχετε πολλά στο μυαλό σας να τρέχουν παράλληλα, είναι η κατάλληλη στιγμή να επικεντρωθείτε σε λίγα και καλά. Αυτό θα σας εξοικονομήσει χρόνο, χρήματα και ταλαιπωρία, αλλά και το να εστιάζετε σε ένα πράγμα τη φορά, σας εξασφαλίζει σιγουριά και αυτοπεποίθηση. Ένας άλλος τρόπος, είναι να διαχωρίσετε τις ιδέες σας (που κατακλύζουν το μυαλό σας, είμαι σίγουρη) και να ξεκινήσετε από αυτές που είστε πρώτα σίγουροι και σας φέρνουν χαρά! Οι δευτερεύουσες ιδέες σας μπορούν να περιμένουν και ίσως τελικά στο τέλος, να δείτε ότι δεν τις χρειάζεστε.

Ένα καλά αναπτυγμένο επιχειρηματικό σχέδιο, θα πρέπει να αποτελεί βασικά στοιχείο της επιχείρησής σας. Ενώ δεν είναι ανάγκη να έχετε μια επιχείρηση, ένα επιχειρηματικό σχέδιο και πάλι θα βοηθήσει, θα αυξήσει το ποσοστό της επιτυχίας σας σημαντικά για δύο απλούς λόγους – Σκέφτεστε τι θα κάνετε και σας προσφέρει ένα πλάνο για να το υλοποιήσετε. Θα πρέπει να καταλάβετε πώς να αξιοποιήσετε στο έπακρο τα ταλέντα σας. Ένα επιχειρηματικό πλάνο, δεν χρειάζεται να είναι κάτι το περίπλοκο ή κάτι τρομερό. Όπως την πρώτη μέρα στο σχολείο για τη νέα χρονιά! Κάθεστε προσεκτικά και προσπαθείτε να δημιουργήσετε το πλάνο της επιτυχίας σας και φέτος. Τα βιβλιοπωλεία, οι βιβλιοθήκες, έχουν τόμους ολόκληρους  αφιερωμένα στις μορφές επιχειρηματικών σχεδίων. Εναλλακτικά βέβαια, μπορείτε να ακολουθήσετε τα τρία απλά βήματα παρακάτω, για να κάνετε το ταξίδι σας ακόμα πιο εύκολο!

Όποια διαδρομή κι αν επιλέξετε τελικά, η ανάπτυξη ενός επιχειρηματικού σχεδίου θα αποφέρει κέρδος και για εσάς αλλά και για την επιχείρησή σας.

Ας δούμε αναλυτικά τους τρεις τρόπους οργάνωσης:

1ο Βήμα – Καταγράψτε τους επιχειρηματικούς στόχους σας και πώς θα οργανωθείτε για να τους υλοποιήσετε

Ξεκινήσατε τη μικρά επιχείρησή σας χειροποίητων, για έναν λόγο και αυτός ο λόγος – σίγουρα για τους περισσότερους από εμάς – ήταν η ελευθερία της δημιουργίας ή επειδή απολαμβάνουμε πολύ αυτή τη δουλειά.

Συχνά, εστιάζουμε τόσο πολύ στις λεπτομέρειες, που ξεχνάμε την ευρύτερη έννοια του γιατί ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε χειροποίητες δημιουργίες. Σε αυτό το πρώτο βήμα, θα καταγράψουμε το τι είναι η επιχείρησή μας, τι είναι αυτό που κάνουμε ή τι πουλάμε και γιατί το κάνουμε. Δεν θα σας υπενθυμίσει μόνο το γιατί ξεκινήσατε, αλλά θα σας κατευθύνει στο σωστό δρόμο, καθώς προχωράτε με την ανάπτυξη του επιχειρηματικού σας σχεδίου.

Δημιουργήστε μια λίστα με τους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους σας. Ακολουθούν ορισμένες ερωτήσεις για να ξεκινήσετε:

1) Ποιοι είναι οι στόχοι σας για τους επόμενους 12 – 18 μήνες;

Ορισμένοι στόχοι μπορεί να είναι: Να αποκτήσετε νέα επιχείρηση, να αποκτήσετε περισσότερες επιχειρήσεις, να επιβεβαιώσετε ή να προσαρμόσετε το εύρος των τιμών σας, να προσφέρετε νέες υπηρεσίες, να αυξήσετε την κοινωνικά σας δικτύωση, να ξεκινήσετε τελικά μία ιστοσελίδα ή ένα ηλεκτρονικό κατάστημα κ.λπ. Οι στόχοι μπορεί να είναι είτε μεγάλοι είτε μικροί – καταγράψτε τους όλους! Μπορείτε πάντα να το επεξεργαστείτε αργότερα.

2) Πώς θα επιτύχετε αυτούς τους στόχους;

Αν ο στόχος σας είναι να ξεκινήσετε μία νέα επιχείρηση, θα πρέπει να ανταλλάξετε ιδέες, απόψεις και προβληματισμούς πριν προχωρήσετε σε αυτό το τόσο σημαντικό βήμα. Ζητήστε με διάφορους τρόπους την επιβεβαίωση που αναζητάτε για το νέο αυτό ξεκίνημα. Μέσω απλών δημοσκοπήσεων στα social media, είτε στέλνοντας ερωτηματολόγια μέσω newsletter στους πελάτες σας, οι οποίοι αγαπούν εσάς και τα προϊόντα σας και θα σίγουρα θα σας βοηθήσουν σε αυτό το επιχειρηματικό βήμα. Βεβαιωθείτε ότι κάθε στόχος σας έχει εναλλακτικούς τρόπους υλοποίησης και επιτυχίας, ώστε να μην βρεθείτε ποτέ σε αδιέξοδο.

3) Ποιος είναι ο στόχος σας για το επόμενο έτος;

Με βάση τους στόχους σας και το πόσο πιστεύετε ότι θα σας κοστίσει ο καθένας από άποψη χρόνου, χρημάτων και πόρων, σε ποιον θέλετε να εστιάσετε και να επενδύσετε;

4) Πώς θα προγραμματίσετε τα έξοδά σας;

Μόλις περιορίσετε τους τελικούς σας στόχους, θα αναλύσετε και θα αναπτύξετε κάποιο είδος προϋπολογισμού για το σχέδιό σας. Ένα από τα οφέλη της σκέψης και της καταγραφής των απαντήσεων σε αυτές τις ερωτήσεις, είναι ότι σας κρατά στο σωστό δρόμο και σας να εστιάζετε στις περαιτέρω ενέργειές σας, χωρίς να λειτουργείτε αυθαίρετα και επιπόλαια.

2ο Βήμα – Οικονομικές Αναφορές και Υπολογισμοί

Ένα άλλο όφελος του επιχειρηματικού σχεδίου, είναι ότι έχετε αναφορά των εξόδων σας. Το πρώτο βήμα κάλυψε επιφανειακούς αριθμούς, το δεύτερο βήμα, θα εμβαθύνει. Οι οικονομικές πληροφορίες, κάνουν την τέχνη σας κερδοφόρα.

Τι σας κοστίζει να φτιάξετε τα χειροποίητα κομμάτια σας, τις πρώτες ύλες. Προσθέστε το χρόνο που χρειάζεται για να φτιάξετε κάθε κομμάτι και το κόστος πώλησης.

Παραμένοντας λεπτομερείς στην ανάλυσή σας, θα κατανοήσετε ποιο είναι το πραγματικό κόστος της δημιουργίας του χειροποίητου δημιουργήματός σας, ώστε να μπορέσετε να το κοστολογήσετε σωστά και σας αποφέρει κέρδος.

Μπορεί αυτό να φαίνεται στους περισσότερους περιττό και η λεπτομέρεια της λεπτομέρειας, όμως αν θέλετε αυτό το επιχειρηματικό σας σχέδιο να βοηθήσει στην πραγματική ανάπτυξη της επιχείρησής σας, αυτοί οι αριθμοί έχουν τεράστια σημασία. Θα σας επιστρέψει πολλά, αν αφιερώσετε λίγο χρόνο για να το κατανοήσετε τώρα. Να είστε συντηρητικοί όσον αφορά χρονοδιαγράμματα, πωλήσεις και κέρδη. Δεν είναι πολλά τα επιχειρηματικά σχέδια που προβλέπουν με ακρίβεια το πόσα χρήματα και χρόνος θα χρειαστούν.

3ο Βήμα: Marketing Plan

Τέλος, αφού καθορίσαμε τους στόχους και τα οικονομικά μας, θα επικεντρωθούμε στο Marketing.

Η πρώτη ερώτηση εδώ που πρέπει να απαντηθεί, είναι: “Για ποιον το κάνω αυτό;”

Εάν πιστεύετε ότι τα προϊόντα σας απευθύνονται σε γυναίκες ηλικίας 35 έως 65 ετών, τότε αυτή είναι η αγορά σας. Πρέπει να απαντήσετε σε αυτήν την ερώτηση όσο το δυνατόν πιο ειλικρινά, γιατί θα σας βοηθήσει να εστιάσετε την διαφημιστική σας καμπάνια (και τον προϋπολογισμό). Πρέπει να κοινοποιήσετε τη δουλειά σας στα σωστά άτομα – σε όσους θέλουν να αγοράσουν τα προϊόντα σας!

Το Marketing δεν πρέπει να σας κοστίσει μία περιουσία, πρέπει να είναι συνεπές. Εάν έχετε blog σχετικά με τη δουλειά σας, ενημερώστε το με συνέπεια. Εάν στέλνετε newsletter στους πελάτες σας, να στέλνετε τακτικά. Ρωτήστε τους πελάτες και τους πιθανούς πελάτες για τα στοιχεία επικοινωνίας τους και δημιουργήστε μία λίστα των πελατών σας. Οι περισσότερες από αυτές τις μεθόδους marketing είναι εξαιρετικά χαμηλού κόστους ή και δωρεάν. Απλώς πρέπει να καταλάβετε ποια μέθοδος λειτουργεί καλύτερα για εσάς και τον μπάτζετ σας. Εάν είστε οπτικός τύπος, σκεφτείτε να φτιάξετε ένα πρόγραμμα σε μορφή ημερολογίου. Συνδέστε την ημερομηνία για την αποστολή του newsletter σας, την ημ/νία κοινοποιήσεων, προγραμματισμού δημοσιεύσεων κ.λπ. Τοποθετήστε το ημερολόγιο αυτό στον χώρο εργασίας σας, ώστε να βλέπετε τις προθεσμίες και τους χρόνους. Διαφορετικά, θα μπείτε σίγουρα στον πειρασμό να παραλείψετε κάποιες προθεσμίες εάν τις ξεχάσετε, μέχρι να είναι πολύ αργά πια. Ένα επιχειρηματικό σχέδιο, δεν πρέπει να είναι τεράστιο. Μπορεί να είναι από τρεις σελίδες και παραπάνω. Αλλά μην ξεπεράσετε τις τρεις σελίδες, γιατί δεν θα το υλοποιήσετε ΠΟΤΕ.

Μην ξεχνάτε ότι το επιχειρηματικό σας σχέδιο μπορεί και πρέπει να είναι ρευστό. Μπορείτε πάντα να το αλλάξετε και να το προσαρμόσετε – είναι το δικό σας επιχειρηματικό σχέδιο!