Επιχείρηση

Ποια είναι η πραγματικότητα πίσω από μια επιτυχημένη επιχείριση χειροποίητων; – Τι χρειάζεται που κανείς δεν το λέει!

Ποιο είναι το μυστικό πίσω από μια επιτυχημένη επιχείρηση χειροποίητων που κανείς δεν θα σου πει

Έχετε ήδη κατάστημα χειροποίητων ειδών ή ετοιμάζεστε να ανοίξετε νέο;

Όλη η σκληρή δουλειά, σας περιμένει στη …γωνία.

Το επόμενο βήμα σας, που είναι η “Ανάπτυξη” της επιχείρησής σας, είναι το πιο σημαντικό για να πραγματοποιήσετε πωλήσεις.

Βρίσκεστε σε μια εξαιρετικά συναρπαστική στιγμή στο επαγγελματικό σας ταξίδι χειροποίητου, αλλά μπορεί να είναι ταυτόχρονα και απογοητευτική… Και γιατί το λέω αυτό;

Καθώς μεταβαίνεις από το στάδιο “Ξεκίνημα και Άνοιγμα” στο στάδιο “Ανάπτυξη” θα αρχίσεις να κάνεις σκέψεις και θα έχεις ερωτήσεις που απαιτούν απαντήσεις για το πώς θα είναι να αναπτύσσεται η επιχείρηση σου και πώς είναι πραγματικά τελικά να διατηρείς μια επιχείρηση χειροποίητων και να αναπτύσσεται συνεχώς.

Παρακάτω, θα βρείτε το πώς θα προετοιμαστείτε για αυτό το συναρπαστικό κομμάτι του ταξιδιού σας, εξετάζοντας το στοιχείο που πραγματικά φαίνεται να αναπτύσσει το κατάστημά σας.

Ίσως και θα σας έχει συμβεί να αναρωτηθείτε τα παρακάτω:

Ένιωσα πως είχα ένα σχέδιο – είπα θα το κάνω και το έκανα. Τώρα, δεν έχω ιδέα πώς να οργανώσω τον εαυτό μου ή τι πρέπει να βάλω σε προτεραιότητα γιατί όλα μου φαίνονται σημαντικά!

Το κατάστημά μου είναι ανοιχτό έναν ολόκληρο μήνα τώρα, αλλά δεν είχα πολλές (ή και καθόλου) πωλήσεις – Τι κάνω λάθος;

Μπορεί σε κάποιους οι παραπάνω σκέψεις να διαβάζονται αρκετά οικείες, επειδή έχετε κάνει και εσείς αυτές τις σκέψεις κάποια στιγμή. Και αν δεν τις έχετε κάνει ακόμα… σίγουρα θα τις κάνετε πολύ σύντομα!

Ας ξεκινήσουμε με την πρώτη σκέψη – ερώτηση:

Ξαφνικά όλα πρέπει να γίνουν ταυτόχρονα και όλα είναι σημαντικά!

Η έναρξη μιας επιχείρησης είναι δύσκολη και πραγματικά απαιτεί πολλή δουλειά, αλλά υπάρχει πρόγραμμα, καθώς ορισμένα ζητήματα δεν μπορούν να ολοκληρωθούν αν πρώτα δεν ολοκληρωθούν κάποια άλλα!

Για παράδειγμα, δεν μπορείτε να προσθέσετε ένα προϊόν στο κατάστημα σας αν πρώτα δεν τραβήξετε φωτογραφίες του, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να αποφασίσετε το πώς θα είναι η συλλογή των προϊόντων σας.

Εάν έχετε αρχίσει ήδη τις πωλήσεις, προφανώς υπάρχει διαχείριση παραγγελιών, πληρωμή παραγγελιών, αποστολή προϊόντων.

Αλλά εκτός από αυτά, και πριν καν αρχίσετε τις πωλήσεις, είναι το κομμάτι όπου όλοι αγωνίζονται περισσότερο από πουθενά αλλού και είναι το Marketing.

Υπάρχουν επίσης η δημιουργία νέων προϊόντων, τα φορολογικά, τα e-mail και οι συνομιλίες ερωτήσεις πελατών και άλλα.

Ποια είναι η λύση εδώ και πώς μπορείτε να προετοιμαστείτε ώστε να διαχειριστείτε αυτόν τον ενδεχόμενο νέο φόρτο εργασίας;

Οργάνωση και Σύστημα Διαχείρισης του νέου φόρτου εργασίας

Τώρα, πιθανότατα να σταματήσετε να διαβάζετε το άρθρο… Μόλις διαβάσατε τη λέξη “σύστημα” και “οργάνωση” – οι περισσότεροι αποφεύγουμε αυτές τις έννοιες – όμως μόνο ένα σύστημα και ένας σωστός προγραμματισμός μπορεί να  “ξεπετάξει” την επιχείρηση χειροποίητων ειδών σας – και έτσι θα εξοικονομήσετε αρκετό χρόνο, για να κάνετε ξεκούραστα και δημιουργικά πράγματα.

Πολύ σημαντικό εδώ, είναι να καταλάβετε ότι καθώς μεταβαίνετε από το βήμα ΕΝΑΡΞΗ / ΑΝΟΙΓΜΑ στο επόμενο, την ΑΝΑΠΤΥΞΗ / ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ του καταστήματός σας, θα αλλάξετε και γραμμή προσέγγισης για να εργαστείτε σωστά.

Όταν το κατάστημά σας δεν έχει ανοίξει ακόμα, τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε γίνονται με σειρά που έχει νήμα. Σε αυτό εδώ το σημείο του ταξιδιού σας, θα οργανώσετε τις εργασίες σας διαδοχικά. Ο τέλειος τρόπος για να το κάνετε αυτό, είναι χρησιμοποιώντας μια λίστα υποχρεώσεων – To Do List:

  • Συλλογή προϊόντων
  • Περιγραφές προϊόντων
  • Επαγγελματικές φωτογραφίες τα προϊόντα μου
  • Ανέβασμα στο κατάστημα
  • Και άλλα.

Αλλά μόλις μπείτε στο στάδιο “Ανάπτυξη” ή “Διαχείριση”, η εργασία σας πλέον δεν θα είναι γραμμική και αναμενόμενη, αλλά κυκλική. Τα περισσότερα από αυτά που θα πρέπει να κάνετε, θα τα κάνετε ξανά και ξανά και ξανά για όσο έχετε αυτή την επιχείρηση.

Θα αλλάξει όσο μεγαλώνει και αναπτύσσεται; Φυσικά!

Ωστόσο, όσων αφορά τα φορολογικά, την κοινοποίηση στα social, τον σχεδιασμό και προγραμματισμό διαφημίσεων και άλλων προωθητικών ενεργειών, τη δημιουργία προϊόντων, τη διαχείριση παραγγελιών και όλα τα υπόλοιπα, θα είναι πάντα στη λίστα με τα πράγματα που πρέπει να κάνετε.

Γι ‘αυτό το λόγο, καθώς μεταβαίνετε στο στάδιο “Ανάπτυξη”, πρέπει να εστιάσετε οπωσδήποτε στον προγραμματισμό και το σύστημα, ώστε να οργανώσετε τον εαυτό σας.

Αυτό θα σας εξοικονομήσει χρόνο και το πιο σημαντικό, θα σας βοηθήσει να αναπτυχθείτε πολύ πιο γρήγορα από ό, τι πιστεύατε επειδή:

Πρώτον – Αποτελεσματικότητα

Δεύτερον – Συνέπεια

Στο Marketing, για παράδειγμα, μπορείτε να μάθετε τεχνικές προώθησης, μπορείτε να μάθετε πώς να χρησιμοποιείτε το Instagram, το Pinterest κ.λπ. αλλά οι πωλητές που το κάνουν αυτό, ακολουθούν κάποιο συγκεκριμένο σύστημα για να διασφαλίσουν ότι είναι συνεπείς.

Υπάρχει μια διαφορά μεταξύ του να ξέρεις πώς γίνεται κάτι και του να το πράττεις με συνέπεια.

Το να ξέρεις τι να κάνεις, δεν είναι αρκετό. Για να έχεις αποτελέσματα, για να αποκτήσεις πωλήσεις, πρέπει να το κάνεις με συνέπεια. Και η συνέπεια, απαιτεί πειθαρχία και οργάνωση.

Άρα λοιπόν, για ό, τι κάνετε στην επιχείρησή σας, αναρωτηθείτε:

– Αυτό που κάνω τώρα θα το κάνω μία φορά ή για πάντα;

– Πότε θα το ξανακάνω;

– Πόσο συχνά θα πρέπει να το κάνω αυτό;

– Εβδομαδιαία, μηνιαία, καθημερινά;

Μόλις ορίσετε τα παραπάνω, η επόμενη ερώτηση είναι:

– Πώς μπορώ να προστατεύσω αυτήν την εργασία;

– Πώς μπορώ να βεβαιωθώ ότι γίνεται στην ώρα της και με συνέπεια;

Θα χρειαστεί χρόνος για να βρείτε αυτό που λειτουργεί για *ΕΣΑΣ* και δεν υπάρχει κάτι που να ταιριάζει τέλεια. Είναι “Όλα ή Τίποτα”. Θα πρέπει να πειραματιστείτε, να βρείτε αυτό που ταιριάζει καλύτερα σε εσάς και στον τρόπο ζωής σας.

Για παράδειγμα, κάποιοι χρειάζεται να καθίσουν μία φορά μέσα στο μήνα και να προγραμματίσσουν έναν ολόκληρο μήνα αναρτήσεων στα social media. Άλλοι, προτιμούν να το κάνουν κάθε εβδομάδα. Ό, τι δουλεύει για εσάς, δουλεύει μόνο για εσάς. Χρειάζεται χρόνος και υπομονή για να λειτουργήσει αυτή η κυκλική προσέγγιση για να μπορείτε να είστε συνεπείς με ό, τι κάνετε. Μόνο έτσι θα έχετε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

Το κατάστημά μου είναι ανοιχτό έναν ολόκληρο μήνα, αλλά δεν είχα πολλές (ή καθόλου) πωλήσεις. Τι κάνω λάθος;

Η απάντηση είναι: Τίποτα δεν κάνεις λάθος!

Η ανάπτυξη χρειάζεται χρόνο. Όσο βαρετό και αν ακούγεται, αυτή είναι η αλήθεια και αυτό είναι το μεγαλύτερο χάσμα μεταξύ προσδοκιών και πραγματικότητας.

Οι περισσότεροι δημιουργοί που έχουν επιχειρήσεις και πωλούν τα προϊόντα τους, πιστεύουν ότι μόλις ανοίξει το κατάστημά τους, οι πωλήσεις θα αρχίσουν “τρέχουν”. Δεν υπάρχει μαγικό κόλπο, ούτε η καλή νεράιδα με μονόκερους στο στάδιο της ανάπτυξης…

Η νοοτροπία που πρέπει να υιοθετήσετε όταν μπαίνετε στο στάδιο ανάπτυξης, είναι ένα είδος συνέπειας. Η συνέπεια μπορεί να έρθει με την πάροδο του χρόνου. Δεν μπορείτε να λάβετε τα αποτελέσματα της συνέπειας χωρίς να κάνετε τη δουλειά σας με συνέπεια. Τελικά η συνέπεια είναι το μυστικό; Ναι!

Σας ακούγεται απλό; Να ξέρετε πως δεν είναι. Δεν είναι το πιο εύκολο πράγμα να είσαι συνεπής. Να προγραμματίζεις κάθε μέρα τα post σου, να φωτογραφίζεις προϊόντα, να τα ανεβάζεις σωστά, να απαντάς άμεσα στους πελάτες σου και να υπολογίζεις και να διορθώνεις κάθε ατέλεια, πριν αυτή γίνει πρόβλημα και βλάψει την επιχείρησή σου.

Η συνέπεια είναι το πιο δύσκολο μέρος στο ξεκίνημα μιας επιχείρησης.

Το να παρακολουθείτε τις καταστάσεις και να μη λαμβάνεται άμεση ικανοποίηση από παραγγελίες και ζήτηση, είναι τρομακτικό. Είναι εύκολο να σκεφτείς “Αχ, κανείς δεν θα παρατηρήσει τη δημοσίευσή μου στο Instagram αυτήν την εβδομάδα ή αν προσθέσω νέα pin στο Pinterest ή αν στείλω αυτό το newsletter, δεν έχω και πολλούς ακόλουθους άλλωστε”.

Μερικές φορές αισθάνεστε ασήμαντοι, ειδικά αν δεν έχετε αποκτήσει ακόμα ένα μεγάλο κοινό, ξεκινάτε από το μηδέν και σκέφτεστε “Καλά μόνο 27 ακόλουθους έχω εδώ και δύο μήνες;”

Εδώ χρειάζεται να έχετε επιμονή και υπομονή σε συνδυασμό με το πάθος για έναν συγκεκριμένο μακροπρόθεσμο στόχο (όπως π.χ. 100 νέοι ακόλουθοι μέχρι τέλος του μήνα! Θα ανακαλύψω νέα hastags και θα ακολουθήσω αρκετά νέα άτομα). Λέξεις-κλειδιά εδώ: Επιμονή και μακροπρόθεσμος στόχος.

Κερδίστε ΜΕΓΑΛΕΣ ανταμοιβές από μικρές, φαινομενικά ασήμαντες ενέργειες με το πέρασμα του χρόνου.

Αρχικά, καταβάλλετε πολλή προσπάθεια για αποτελέσματα που φαίνονται πολύ μικρά. Όμως πολύ αργά, αρχίζετε να παίρνετε περισσότερη δυναμική, μέχρι να λάβετε περισσότερα αποτελέσματα για λιγότερη προσπάθεια!

Μην περιμένετε άμεσα ή πολύ γρήγορα μεγάλα αποτελέσματα. Μη νομίζετε ότι κάτι δεν πάει καλά ή ότι κάτι κάνετε λάθος επειδή προχωράει αργά. Στοχεύετε σε κάτι δυνατό και θα λάβετε κάτι απόλυτα ικανοποιητικό!