Επιχείρηση Εποχιακά

Προετοίμασε το ηλεκτρονικό σου κατάστημα για την εορταστική περίοδο – 7 Τρόποι να το κάνεις σωστά

Προετοίμασε το ηλεκτρονικό σου κατάστημα για την εορταστική περίοδο

Η αντίστροφη μέτρηση για τα Χριστούγεννα έχει ξεκινήσει!

Εάν νιώθετε πολύ νωρίς για να σκεφτείτε τις εορταστικές πωλήσεις μέσω του e-shop σας, σκεφτείτε πως σχεδόν το 40% των καταναλωτών αρχίζουν να κάνουν τις αγορές τους με χειροποίητα μοναδικά δώρα από τα μέσα του Νοέμβρη, για να μην πω αρχές!

Τα Χριστούγεννα σίγουρα θα είναι διαφορετικά φέτος και όλοι μας θα πρέπει να προσεγγίσουμε τη όλη κατάσταση  με διαφορετική νοοτροπία από όλες τις άλλες χρονιές.

Με λίγη προετοιμασία, μπορείτε μέσω του e-shop σας για να αξιοποιήσετε στο έπακρο αυτή την άκρως “online Χριστουγεννιάτικη σεζόν”. Εάν είστε ένας έμπειρος πωλητής ή ακόμα και αν είναι τα πρώτα Χριστούγεννα του ηλεκτρονικού καταστήματός σας, εμείς έχουμε τις συμβουλές που χρειάζεστε για να προετοιμάσετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα για αυτές τις ξεχωριστές γιορτές.

1. Περιποιηθείτε/Αναβαθμίστε εορταστικά τις φωτογραφίες των προϊόντων σας

2. Επιμεληθείτε οδηγούς δώρων για να βοηθήσετε τους πελάτες σας να επιλέξουν το σωστό προϊόν για τα αγαπημένα τους πρόσωπα

3. Φτιάξτε μια πιο εορταστική ατμόσφαιρα στο ηλεκτρονικό σας κατάστημά 

4. Συμπεριλάβετε τις πολιτικές απορρήτου που αφορούν το κατάστημά σας για μη βρεθείτε εκτεθειμένος 

5. Προσφέρετε εορταστικά κουπόνια προσφορών

6. Προσφέρετε δωρεάν αποστολή προϊόντων

7. Βρείτε στο Pinterest ακόμα περισσότερες ιδέες για τις εορταστικές αποστολές σας και το πακετάρισμα

Πάμε να δούμε τα παραπάνω ζητήματα, αναλυτικά:

1. Περιποιηθείτε/Αναβαθμίστε εορταστικά τις φωτογραφίες των προϊόντων σας

Οι όμορφες φωτογραφίες, είναι ο καλύτερος τρόπος να τραβήξετε την προσοχή του πελάτη σας. Ακόμα κι αν έχετε ήδη υπέροχες φωτογραφίες προϊόντων, σκεφτείτε να τις αναβαθμίσετε με χειμερινό ντεκόρ και εορταστικό φόντο. Για παράδειγμα, εάν τα περισσότερα από τα προϊόντα σας προβάλλονται στις φωτογραφίες σας σε εξωτερικούς χώρους κατά την περίοδο του καλοκαιριού, είναι μια καλή στιγμή να τις αντικαταστήσετε με νέες σε χειμερινό  ή και εορταστικό φόντο.

Μπορείτε να αλλάξετε το background, τα βοηθητικά στηρίγματα και το στυλ των φωτογραφιών σας ή απλά να δημιουργήσετε ένα γιορτινό banner (ιδανικό και για την προώθηση των προϊόντων σας στο Instagram). Ένα κλαδί από έλατο, χρυσά λαμπιόνια, λίγο διακοσμητικό χιόνι ή μια κόκκινη κορδέλα, μπορούν να μετατρέψουν ένα απλό προϊόν σε ένα ιδανικό δώρο για τα Χριστούγεννα.

2. Επιμεληθείτε οδηγούς δώρων για να βοηθήσετε τους πελάτες σας να επιλέξουν το σωστό προϊόν για τα αγαπημένα τους πρόσωπα

Ως ιδιοκτήτης e-shop, γνωρίζετε τα προϊόντα σας καλύτερα από τον οποιονδήποτε.

Για τα Χριστούγεννα, βοηθήστε τους πελάτες σας με το να δημιουργήσετε και να επιμεληθείτε οδηγούς δώρων για τις γιορτές. Έτσι, οι πελάτες σας θα μπορούν να αγοράσουν δώρα για όλους τους αγαπημένους τους και να ανακαλύψουν ακόμα και νέα προϊόντα που ίσως δεν είχαν ξαναδεί στην διαδικτυακή αγορά.

Για να δημιουργήσετε λοιπόν έναν online οδηγό δώρων, ξεκινήστε δημιουργώντας μερικές διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων και στη συνέχεια, προσθέστε τα προϊόντα σας στις σωστές κατηγορίες. Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να δημιουργήσετε κατηγορίες “Δώρα για έφηβους”, “Δώρα κάτω των 30€” και λοιπά. Αυτές τις λίστες, μπορείτε να τις φτιάξετε σε στυλ συλλογών στο instagram και να τις κοινοποιείτε στα social media. μπορείτε να φτιάξετε απλά μία αλληλουχία φωτογραφιών σε μία ανάρτησή σας. Κάπως έτσι, μπορείτε να δημιουργήσετε έναν πιο λεπτομερή οδηγό αγοράς προς το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, που θα βοηθά τους πελάτες σας να συγκρίνουν διαφορετικά προϊόντα και να επιλέξουν αυτά που είναι κατάλληλα για αυτούς και το budget τους.

3. Φτιάξτε μια εορταστική ατμόσφαιρα στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα

Σε ένα φυσικό κατάστημα στολίζουμε λαμπιόνια, εποχιακά στεφάνια και χριστουγεννιάτικα στολίδια.

  • Μπορούμε όμως να κάνουμε το ίδιο και με το e-shop μας! Αν έχετε δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα, αλλάξτε το υπάρχον χρώμα στις γραμματοσειρές με ένα εορταστικό. Πάντα με προσοχή, να μην αλλοιωθεί η ταυτότητα σας ή συμβεί κάποια ανεπανόρθωτη τεχνική βλάβη. Μετά την εορταστική περίοδο, μπορείτε να το επαναφέρεται.
  • Αλλάξτε τη βασική εικόνα της αρχικής σελίδας ή το φόντο με ένα εορταστικό θέμα. Υπάρχουν πολλές ιστοσελίδες με δωρεάν εικόνες σε υψηλή ανάλυση που μπορείτε να τις κατεβάσετε, να τις προσαρμόσετε – λίγη θαμπάδα ή αλλαγή φωτισμού – αν χρειάζεται, και να τις χρησιμοποιήσετε για την ιστοσελίδα σας, όπως το Pexels.
  • Μπορείτε να “ντύσετε” το λογότυπό σας και τα προφίλ σας στα social media με χριστουγεννιάτικη στολή! Π.χ. με ένα κόκκινο καπέλο του Άη Βασίλη. Τα Χριστούγεννα είναι μια διασκεδαστική εποχή του χρόνου, και μπορείτε να προσθέσετε λίγο χιούμορ και στην ιστοσελίδα σας, άλλωστε είναι προσωρινή.

Αυτό δείχνει στους πελάτες ότι βρίσκεστε στην επιχείρηση και είστε έτοιμοι για να δεχτείτε τις εορταστικές παραγγελίες τους.

  • Αν έχετε το δικό σας e-shop σε μία πλατφόρμα πώλησης χειροποίητων όπως είναι και το www.handartisan.gr μπορείτε να αλλάξετε τη φωτογραφία εξωφύλλου του καταστήματός σας με μία χριστουγεννιάτικη, φωτογραφίζοντας ένα προϊόν σας σε χριστουγεννιάτικο φόντο με λαμπιόνια ή φτιάξτε ένα όμορφο κολάζ με τη χριστουγεννιάτικη collection σας! Είναι μία πολλή καλή ιδέα, για να δείξετε στους πελάτες σας ότι …στολίσατε!
  • Αντικαταστήστε το λογότυπό σας με το ίδιο λογότυπο προσθέτοντας ένα κόκκινο σκουφάκι, λίγο χιόνι και ό, τι άλλο σας αρέσει και σηματοδοτεί για εσάς τα Χριστούγεννα!
  • Φυσικά και μπορείτε να αλλάξετε τις φωτογραφίες των προϊόντων σας και να τις αντικαστήσετε με χριστουγεννιάτικες!

Στο HandArtisan, μπορείτε να αλλάξετε ανά πάσα στιγμή το προφίλ του καταστήματος σας, να προσθέσετε “Χρόνια Πολλά και Καλές γιορτές” στην περιγραφή, να ενημερώσετε τους πελάτες σας ότι έχετε δωρεάν μεταφορικά μόνο για λίγες ημέρες και πολλά ακόμα!και να φτιάξετε τους όρους χρήσεις σας.

Μπορείτε να εγγραφείτε ως πωλητής, πατώντας εδώ και συμπληρώνοντας τη σχετική αίτηση.

4. Συμπεριλάβετε τις πολιτικές απορρήτου που αφορούν το κατάστημά σας για μη βρεθείτε εκτεθειμένοι

Κανείς δεν θέλει να σκεφτεί αυτή τη βασική λεπτομέρεια εν όψη των εορταστικών ημερών. Ωστόσο, εάν διαθέτετε ηλεκτρονικό κατάστημα, είναι σημαντικό να επισημάνετε τη δική σας πολιτική απορρήτου όταν πρόκειται για εσάς και την ασφάλεια των συναλλαγών – παραγγελιών. Ενημερώστε την Πολιτική απορρήτου, την Πολιτική επιστροφής χρημάτων και τους Όρους και Προϋποθέσεις σας, σύμφωνα με τους πιο πρόσφατους κανόνες απορρήτου του GDPR. Γράψτε τους κανόνες του καταστήματος σας με διαφανή τρόπο ώστε να τους βλέπουν οι πελάτες σας.

Στο HandArtisan, ο κάθε δημιουργός συμπεριλαμβάνει τους δικούς του όρους χρήσης και προϋποθέσεις που αφορούν το ηλεκτρονικό του κατάστημα και είναι πάντοτε εμφανείς κάτω από κάθε προϊόν στην ειδική καρτέλα “Όροι Χρήσης” Αυτό, μπορεί να βοηθήσει τους πελάτες σας να αποκτήσουν περισσότερη αυτοπεποίθηση προτού πραγματοποιήσουν μια αγορά. Όλα αυτά τα στοιχεία λοιπόν, και πολλά άλλα, είναι σημαντικοί παράγοντες εμπιστοσύνης των αγοραστών απέναντί σε εσάς και στο κατάστημά σας.

5. Προσφέρετε εορταστικά κουπόνια προσφορών

Υπάρχει πολύς ανταγωνισμός στο διαδίκτυο, σχετικά με την Black Friday, το Cyber Monday και μετά τα Χριστούγεννα! Οι εκπτώσεις που τραβούν την προσοχή των πελατών, είναι δύσκολο να ξεχαστούν. Ενώ δεν μπορεί να μην θέλετε να προσφέρετε τεράστιες εκπτώσεις που τη μικρή σας επιχείρηση, ακόμη και μια μικρή έκπτωση ένα 10% για παράδειγμα, μπορεί να κάνει τους πελάτες να αισθανθούν ξεχωριστοί και ότι έλαβαν μια προσφορά από τις αγορές τους.

Μια άλλη ιδέα είναι να ενθαρρύνετε τους συστηματικούς πελάτες στέλνοντας τους έναν ειδικό κωδικό εκπτωτικό κωδικό μέσω email, σε άτομα δηλαδή που έχουν ήδη ολοκληρώσει από μια αγορά και πάνω στο κατάστημά σας. Φτιάξτε έναν εκπτωτικό κωδικό, όπως το THANKYOU και στείλτε το μαζί με το πακέτο σας ή σε κάποιο email. Είναι ένας καλός τρόπος για να ενθαρρύνετε τους πιστούς σας αγοραστές για ακόμα περισσότερες αγορές.

Στο πολυκατάστημά μας www.handartisan.gr ο κάθε δημιουργός μπορεί να δημοσιεύει και να χρησιμοποιεί τα δικά του κουπόνια.

6. Προσφέρετε δωρεάν αποστολές

Οι πελάτες που ψωνίζουν για χριστουγεννιάτικα και δώρα για τους αγαπημένους τους, έχουν πολλές online επιλογές, αλλά συνήθως δεν έχουν πολύ χρόνο. Αυτή λοιπόν είναι η κατάλληλη στιγμή για να προσφέρετε δωρεάν αποστολές στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Η δωρεάν αποστολή έχει πολλά οφέλη, παρόλο που μπορεί να σας κοστίσει εκ των προτέρων. Κατά τη διάρκεια των εορτών, η δωρεάν αποστολή μπορεί να είναι καθοριστικός παράγοντας μέσα σε μια ανταγωνιστική αγορά. Ο λόγος είναι ότι σε μια δωρεάν αποστολή είναι δύσκολο να αντισταθούν οι πελάτες. Σε μελέτη συμπεριφοράς των καταναλωτών, οι διαδικτυακοί πελάτες αναζητούν δωρεάν αποστολή, ενώ θα ξοδέψουν περισσότερα αν πληρούν τις προϋποθέσεις για δωρεάν αποστολή και, σε πολλές περιπτώσεις, προτιμούν πραγματικά τη δωρεάν αποστολή από τις εκπτώσεις.

7. Βρείτε στο Pinterest ακόμα περισσότερες ιδέες για τις εορταστικές αποστολές σας και το πακετάρισμα!

Μπορείτε να αναζητήσετε στο Pinterest εκατομμύρια ιδέες, σχετικά με οδηγούς δώρων και εορταστικό πακετάρισμα.

Τα Χριστούγεννα μπορεί να είναι μια αγχωτική εποχή του χρόνου για αγοραστές και ιδιοκτήτες καταστημάτων.

Όμως μια μικρή επένδυση στο χρόνο τώρα που είναι ακόμα νωρίς (και μόλις βγάλατε τα φθινοπωρινά), θα κάνει τη σεζόν ευκολότερη και πιο επιτυχημένη για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα!