Πώς να πακετάρω σωστά τα χειροποίητα προϊόντα μου
Το πακετάρισμα και η συσκευασία των χειροποίητων δημιουργιών σας με δημιουργικό και επαγγελματικό τρόπο, θα σας βοηθήσει να αναπτύξετε την επιχείρηση χειροποίητων ειδών σας. Προσθέτοντας αξία στα προϊόντα σας, μπορεί να αναβαθμίσει το κατάστημά σας από “craft shop” σε “designer shop” και να σας βοηθήσει να ευχαριστήσετε τους πελάτες σας και να αγοράσουν ξανά και ξανά. Είναι σπουδαία υπόθεση!
Πώς δημιουργούμε μια αξέχαστη unboxing εμπειρία για τους πελάτες μας;
Γιατί η συσκευασία παίζει σημαντικό ρόλο;
Προσοχή στη λεπτομέρεια! Οι άνθρωποι εστιάζουν στη λεπτομέρεια. Μπορεί στο δεύτερο λεπτό που παίρνουν στα χέρια τους στο προϊόν να πετούν τη συσκευασία στα σκουπίδια, αλλά και πάλι, σημαίνει πολλά για το προϊόν σας.
Δεν πουλάτε απλά ένα προϊόν. Πουλάτε ένα brand, ένα συναίσθημα, μια εμπειρία! Και αν το προϊόν είναι πραγματικά καλό, όπως λέτε ότι είναι, ο ενθουσιασμός του πελάτη σας θα πρέπει να παραμείνει μέχρι να ανοίξει τη συσκευασία και να πάρει στα χέρια του το δημιούργημά σας. Δώστε τους την ικανοποίηση ενός όμορφου συναισθήματος, μιας εντυπωσιακής εμφάνισης, δίνοντας έτσι μια πρώτη γεύση του brand σας (σαν να λέτε, αυτός είμαι). Σίγουρα θα παίξει πολύ σημαντικό ρόλο.
Δημιουργήστε τη δική σας ξεχωριστή συσκευασία
Για να δημιουργήσετε μια πραγματικά μοναδική και συναρπαστική unboxing εμπειρία και μια συσκευασία που προσθέτει αξία στα προϊόντα σας, πρέπει πρώτα να κατανοήσετε τα διάφορα στοιχεία που περιλαμβάνονται σε αυτό.
Υπάρχουν 4 βασικά στοιχεία όσον αφορά τη συσκευασία σας, που πρέπει να τα λάβετε σοβαρά υπόψη:
- Συσκευασία προϊόντος
- Προστατευτικό περιτύλιγμα
- Συσκευασία αποστολής
- Διαφημιστικό υλικό
Ας δούμε αναλυτικά το κάθε ένα από αυτά!
Συσκευασία Αποστολής
Αυτό είναι το πρώτο πράγμα που θα δουν οι πελάτες σας, θα αγγίξουν και θα ξετυλίξουν: το πακέτο που θα φτάσει στην πόρτα τους.
Υπάρχουν πολλές διαφορετικές επιλογές εδώ, οι οποίες εξαρτώνται κυρίως από το μέγεθος των προϊόντων σας και ίσως χρειαστεί να έχετε έτοιμα μερικά κουτιά εάν πουλάτε προϊόντα που διαφέρουν σε μέγεθος ή και σχήμα.
Για παράδειγμα:
- Επίπεδοι φάκελοι και φάκελοι αλληλογραφίες – ιδανικοί για επίπεδα, φλατ προϊόντα, εκτυπώσεις, έργα τέχνης κ.λπ.
- Κουτιά από χαρτόνι – σε όλα τα μεγέθη και σχήματα!
- Φάκελοι φυσαλίδων – εξαιρετικοί για εύθραυστα προϊόντα.
- Τσάντες – ιδανικές και το σκοπό αυτό
- “Σωλήνες” αλληλογραφίας – για εκτυπώσεις, αφίσες, αυτοκόλλητα τοίχου κ.λπ.
Η “συσκευασία αποστολής” είναι ένα “βοηθητικό” επίπεδο κατά την unboxing εμπειρία. Υπάρχει για να μπορεί ο ταχυδρόμος να παραδίδει τα προϊόντα σας στους πελάτες σας και γενικά, δεν είναι και ό, τι πιο όμορφο υπάρχει αισθητικά…
Όμως εσείς, μπορείτε να κάνετε τη διαφορά! Με το να μαρκάρετε τη συσκευασία αποστολής με το δικό σας brand, θα δημιουργήσετε εξαρχής μια αξέχαστη unboxing εμπειρία, προτού οι πελάτες σας αρχίσουν να ξετυλίγουν το περιτύλιγμα.
Μερικοί τρόποι για το brand σας στα κουτιά αποστολών, είναι:
- Μια προσαρμοσμένη σφραγίδα με το λογότυπό σας
- Αυτοκόλλητα με το λογότυπό σας
- Προσαρμοσμένες ετικέτες αλληλογραφίας (π.χ. καρτελάκια κραφτ)
- Προσαρμοσμένη αυτοκόλλητη ταινία ή έγχρωμη που ταιριάζει με το brand σας.
- Και πολλά ακόμα!
Προστατευτικό Περιτύλιγμα
Το επόμενο επίπεδο είναι το προστατευτικό περιτύλιγμα. Προσαρμόζεται ανάμεσα στη συσκευασία αποστολής και το προϊόν σας και προστατεύει τις όμορφες δημιουργίες σας από ζημιές και φθορές κατά τη μεταφορά τους.
Υπάρχει και εδώ, μια τεράστια μια ποικιλία επιλογών που μπορείτε να εξετάσετε, κυρίως ανάλογα με το προϊόν σας (Πόσο εύθραυστο είναι; Τι σχήμα έχει;) αλλά και ανάλογα το brand σας. Παρόλο που το στρώμα προστασίας δεν αποτελεί μέρος του προϊόντος σας, είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα στην unboxing εμπειρία.
Μπορείτε να λάβετε υπόψη σας τα παρακάτω είδη προστασίας:
- Τεμαχισμένο / τσαλακωμένο χαρτί
- Διακοσμητικό “χόρτο” από ξύλο / Excelsior
- Χαρτί Kraft, έγχρωμο χαρτί
- Χαρτί αφής με το brand σας
- Φύλλα χαρτονιού που δεν διπλώνουν (ιδανικό για εκτυπώσεις και έργα τέχνης)
- Και πολλά ακόμα!
Διαφημιστικό Υλικό
Τα διαφημιστικά στοιχεία στη συσκευασία σας είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να προσελκύσετε ξανά και ξανά τους πελάτες σας. Φροντίστε να αγοράσουν ξανά τα προϊόντα σας και να τους ζητήσετε να ενημερώσουν και τους φίλους τους για εσάς. Είναι πολύ πιο εύκολο ένας πελάτης σας να αγοράσει ξανά από εσάς, παρά να αγοράσει την πρώτη του φορά!
Πρέπει να επωφεληθείτε από αυτό και ο καλύτερος τρόπος είναι μέσω της συσκευασίας σας.
Κάποια διαφημιστικά στοιχεία στη συσκευασία σας μπορεί να είναι:
- Ένας κωδικός κουπονιού (π.χ. έκπτωση 15% στην επόμενη παραγγελία σας, έκπτωση 10% στην επόμενη παραγγελία σας για εσάς και έναν φίλο σας κ.λπ.)
- Ένα δειγματάκι ή ένα μικρό δώρο.
- Μια κάρτα ή ένα σημείωμα που παρουσιάζει το brand και τα προϊόντα σας.
- Μια κάρτα ή ένα σημείωμα που σας παρουσιάζει ως δημιουργό.
- Αυτοκόλλητα με το brand σας.
- Μια προσωπική σημείωση (Σκεφτείτε να στείλετε προσωπικές, χειρόγραφες σημειώσεις)
- Ένα αίτημα κοινοποίησης στα social media (π.χ. “τραβήξτε μια φωτογραφία φορώντας το προϊόν μας και κοινοποιήστε το χρησιμοποιώντας το hashtag του brand σας #yourbrandhashtag” και κερδίστε το Χ…”)
- Δεν υπάρχουν κανόνες εδώ, σκεφτείτε τα πάντα!
Μπορείτε να εκτυπώσετε:
- Επαγγελματικές κάρτες
- Τετράγωνες επαγγελματικές κάρτες
- Μίνι αυτοκόλλητα τετράγωνα ή κυκλικά
- Α6 φυλλάδια ή cart-postal
- Και πολλά άλλα!
Συσκευασία Προϊόντος
Εξίσου πολύ σημαντικό στοιχείο, είναι η συσκευασία του προϊόντος σας. Αυτό είναι το τελευταίο πράγμα που θα ξετυλίξουν οι πελάτες σας και το πιο σημαντικό κομμάτι του παζλ.
Υπάρχουν αμέτρητοι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να συσκευάσετε το προϊόν σας και θα πρέπει να είστε δημιουργικοί. Εκπλήξτε τους πελάτες σας! Εφόσον εναρμονίζεται με το brand σας, think out of the box!
Δείτε μερικά παραδείγματα:
- Υφασμάτινα πουγκιά / τσάντες
- Κουτιά δώρων και χαρτονιού – υπάρχουν σε όλα τα μεγέθη και σχήματα
- Συρταρωτά κουτιά
- Ποιοτικό χαρτί περιτυλίγματος, χαρτί αφής
- Σωληνάρια / βαζάκια – για φυτικά καλλυντικά κ. ά.
Μόλις αποφασίσετε τη συσκευασία του προϊόντος σας, θα πρέπει να αποφασίσετε πώς θα του δώσετε λίγο παραπάνω …προσωπικότητα.
Ο καλύτερος τρόπος να το κάνετε φυσικά, είναι να προσθέσετε το brand σας επάνω.
Και πώς θα γίνει αυτό;
- Με αυτοκόλλητα
- Με μια προσαρμοσμένη σφραγίδα λογότυπου
- Με ετικέτες προϊόντων (ραμμένες ή κρεμασμένες σαν καρτελάκια).
- Με κορδέλες, φούντες και πομ πομ (Μην το παρακάνετε μόνο…)
- Washi tapes θεματικά
- Και πολλά ακόμα!