Επιχείρηση

Έχω eshop με χειροποίητα είδη – Πόσο συχνά πρέπει να ανεβάζω νέα προϊόντα στο eshop μου;

Για τα χειροποίητα προϊόντα, αυτή είναι μια ερώτηση που μας απασχολεί πάντα: Πόσο συχνά πρέπει να ανεβάζω νέα προϊόντα στο eshop μου; Πρέπει να ανεβάζω προϊόντα κάθε εβδομάδα; Μία φορά το μήνα; Χριστούγεννα ή Πάσχα; Ή μπορώ μια φορά το χρόνο;

Γιατί είναι σημαντική η δημοσίευση νέων χειροποίητων προϊόντων στο eshop;

1. Εποχή και Τάσεις

Ο πρώτος λόγος είναι ότι θέλετε να ακολουθείτε την εποχή και τις τάσεις. Με απλά λόγια, να είστε in!

Τα προϊόντα σας πρέπει να ανανεωθούν γιατί η αγορά και η ζήτηση, θα αλλάξουν ανάλογα με τις εποχές του χρόνου. Οι εποχές όπως όλοι μας ξέρουμε αλλάζουν εντός του έτους, ενώ οι τάσεις (trends) είναι αλλαγές που συμβαίνουν σε βάθος χρόνων.

Θέλετε να διατηρείτε τα προϊόντα σας και το brand σας ενημερωμένα με βάση το τι συμβαίνει στην αγορά, γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να συνεχίσετε να δημοσιεύετε νέα προϊόντα.

Μπορεί να έχετε κάποια προϊόντα που είναι παντός καιρού και θα πωλούνται καλά για τα επόμενα 10 χρόνια, όμως πρέπει ακόμα κι έτσι, να προσθέτετε ορισμένα προϊόντα που βασίζονται στην εποχική ζήτηση ή στις τρέχουσες τάσεις της αγοράς, ώστε έχετε την ευκαιρία να εκμεταλλευτείτε αυτή την περίοδο που κάποια προϊόντα είναι πραγματικά σε υψηλότερη ζήτηση όταν είναι τάση αυτή.

2. Τα πρώτα χειροποίητα προϊόντα που ανεβάσατε στο eshop, δε σημαίνει ότι θα έχουν και περισσότερες πωλήσεις

Ο δεύτερος λόγος που είναι σημαντικό να ανεβάζετε νέα προϊόντα στο eshop σας και να ανανεώνετε τη λίστα, δεν είναι και τόσο προφανής.

Υπάρχουν ιδιοκτήτες καταστημάτων που λένε «Άρχισα να πραγματοποιώ πωλήσεις σταθερά στο κατάστημά μου μόλις είχα περίπου 50 ή 100 προϊόντα – Δεν υπήρχε σταθερότητα στις πωλήσεις μου, αλλά μόλις ανέβασα 100 προϊόντα ξαφνικά άρχισα να πουλάω σταθερά!»

Αυτές οι ιστορίες δίνουν εντελώς λανθασμένη εντύπωση, ότι δηλαδή πρέπει να φτάσεις έναν συγκεκριμένο αριθμό προϊόντων στο eshop για να πετύχεις.

Υπάρχουν χειροτέχνες που έχουν μπορεί και 10 προϊόντα στο eshop τους και πουλάνε τρελά και δεν χρειάζεται να ανεβάσουν ούτε ένα παραπάνω.

Επομένως, ο λόγος που συνεχίζετε να προσθέτετε νέα προϊόντα, θα πρέπει να είναι επειδή θέλετε να αυξήσετε τις πιθανότητές σας να βρείτε τα προϊόντα εκείνα που θα πουλήσουν περισσότερο και θα έχουν ζήτηση, δηλαδή τα προϊόντα που θα γίνουν τα επόμενα best seller σας. Αν έχετε 10 προϊόντα στο eshop σας, ίσως ένα ή δύο να πουλάνε τρελά, αλλά τα υπόλοιπα όχι και τόσο πολύ.

Δε σημαίνει ότι δεν είναι καλά τα προϊόντα σας, απλά για κάποιο λόγο δεν βγήκαν στην αγορά με τον τρόπο που πρέπει. Συνεχίστε να προσθέτετε νέα προϊόντα για να βρείτε περισσότερα από εκείνα τα προϊόντα που πραγματικά τους πελάτες σας και έχουν και δυνατότητες να γίνουν τα επόμενα best-seller σας.

TIP: Περισσότερα προϊόντα, σημαίνει περισσότερες ευκαιρίες για λέξεις-κλειδιά όσον αφορά το SEO και περισσότερες πιθανότητες να σας βρουν οι πιθανοί πελάτες σας. Και δε σημαίνει ότι χρειάζεται να ανεβάσετε τόσα προϊόντα για να σας βρίσκουν στην αναζήτηση ή ότι δεν θα σας βρουν μέχρι να πετύχετε έναν μαγικό αριθμό…

Πρέπει να ανεβάζω τα χειροποίητα προϊόντα μου σε συλλογές ή μεμονωμένα;

Εδώ θα αναλύσουμε τον τρόπο με τον οποίο μπορείτε να δημοσιεύετε τα νέα σας χειροποίητα προϊόντα στο eshop σας. Είναι κάτι που θέλετε να κάνετε ανά ένα; Δηλαδή θα δημοσιεύσετε ένα νέο προϊόν 1 και μετά από μερικές εβδομάδες ή μερικούς μήνες , ένα νέο προϊόν 2, μετά νέο προϊόν 3 κοκ ή θα περιμένετε μέχρι να δημιουργήσετε μια συλλογή από οκτώ σχετικά προϊόντα και στη συνέχεια να κυκλοφορήσετε αυτά τα προϊόντα μαζί;

Αυτή είναι μια σημαντική απόφαση που πρέπει να πάρετε, γιατί αν δημοσιεύσετε τα προϊόντα σας σε συλλογές, δεν μπορείτε να ανεβάζετε τόσο συχνά προϊόντα στο eshop σας όσο αν τα δημοσιεύατε ένα-ένα.

Η συχνότητα που θέλετε να κυκλοφορήσετε τα προϊόντα ή τις συλλογές σας θα εξαρτηθεί από τρία κύρια θέματα:

– η αγορά σας,

– το είδος του προϊόντος που πουλάτε,

– η ικανότητα ή τις προτιμήσεις σας.

1. Ποια είναι η αγορά σας;

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψη είναι η αγορά στην οποία απευθύνεστε. Θα αναλύσουμε δύο παραδείγματα παρακάτω.

Παράδειγμα No1: Χειροποίητα Βρεφικά Ρούχα

Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι είστε στην αγορά της μόδας και σχεδιάζετε, ράβετε και πουλάτε βρεφικά ρούχα. Όταν ξεκινήσατε το φυσικό κατάστημά σας, μπορεί να ξεκινήσατε με μια συλλογή που είναι διαθέσιμη όλο το χρόνο, μερικά φούτερ, μερικά παντελόνια και μερικά σορτς.

Αλλά σε αυτόν τον τύπο αγοράς, θέλετε να ακολουθήσετε την τάση – Να θυμάστε ότι απευθύνεστε σε ένα κοινό όπου οι εποχές και οι τάσεις είναι πολύ σημαντικές.

Εκτός από την ικανοποίηση των πελατών σας, το να κυκλοφορείτε εποχικές συλλογές, θα βοηθήσει πραγματικά με τις εποχιακές marketing καμπάνιες σας.

Θέλετε να ικανοποιήσετε ταυτόχρονα και τις τάσεις της αγοράς. Νέα μοτίβα και χρώματα, μοντέρνα είδη, που θέλουν να αγοράσουν οι άνθρωποι όταν ψάχνουν στο διαδίκτυο να αγοράσουν χειροποίητα παιδικά ρούχα.

Όταν όμως μόλις ξεκινήσατε το eshop σας, ίσως να μην έχετε τη δυνατότητα να δημιουργείτε συνεχώς νέα προϊόντα επειδή είστε απασχολημένοι με το marketing και την παραγωγή των προϊόντων σας παράλληλα για να ανταπεξέλθετε σε παραγγελίες.

Όμως ακόμα κι αν δεν έχετε χρόνο να ετοιμάσετε μια νέα συλλογή και τέσσερις φορές το χρόνο, θα ήταν ιδανικό να κυκλοφορήσετε μια συλλογή νέων προϊόντων μία ή δύο φορές μέσα στο χρόνο.

Έτσι ουσιαστικά. δημιουργείτε μια μεγαλύτερη συλλογή Φθινόπωρο/Χειμώνας και Άνοιξη/Καλοκαίρι.

Παράδειγμα No2: Χειροποίητα Κεριά

Ένα άλλο παράδειγμα είναι τα κεριά, το οποίο είναι ένα τελείως διαφορετικό σενάριο από τα βρεφικά ρούχα.

Εδώ ίσως αποφασίσετε ότι προτιμάτε να ανεβάζετε τα προϊόντα σας σε συλλογές: Για παράδειγμα συλλογή κεριών “Ocean” και σε λίγους μήνες να δημοσιεύσετε και τη νέα συλλογή σας με θέμα “Forest”

Μπορεί βέβαια να προτιμάτε να ανεβάζετε μεμονωμένα τα κεριά σας. Για παράδειγμα κάθε μήνα να δημοσιεύετε ένα νέο άρωμα κεριού και έτσι θα ανεβάσετε 12 νέα προϊόντα, δηλαδή ένα κάθε μήνα, κατά τη διάρκεια ενός έτους.

Σε αυτό το σενάριο λοιπόν, το αν θα επιλέξετε να δημοσιεύετε σε συλλογές ή μεμονωμένα τα προϊόντα σας, δεν παίζει σημαντικό ρόλο.

2. Τι είδους χειροποίητο προϊόν πουλάτε – Φυσικό ή Ψηφιακό;

Το δεύτερο πράγμα που πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψη σας όταν σκέφτεστε το πόσο συχνά πρέπει να ανεβάζετε ένα νέο προϊόν ή συλλογή, είναι ο τύπος του προϊόντος σας, δηλαδή αν είναι φυσικό ή ψηφιακό.

Όταν πουλάμε ψηφιακά προϊόντα όπως ψηφιακές αφίσες, εκτυπώσιμα και άλλα στοιχεία με δυνατότητα λήψης, μόλις κατασκευαστεί αυτό το προϊόν την πρώτη φορά, δε χρειάζεται να αφιερώνετε χρόνο για να το ξαναφτιάχνετε κάθε φορά που λαμβάνετε μια νέα παραγγελία και αυτή είναι η ομορφιά της πώλησης ψηφιακών προϊόντων.

Δεδομένου λοιπόν ότι δεν ξοδεύετε χρόνο για να ξαναφτιάχνετε ένα προϊόν κάθε φορά που λαμβάνετε μια παραγγελία, θα θέλετε να επενδύσετε στη δημιουργία περισσότερων νέων προϊόντων.

Αυτό σημαίνει ότι αν φτιάχνετε και πουλάτε ψηφιακά προϊόντα, θα πρέπει να δημοσιεύετε προϊόντα πολύ πιο συχνά από εκείνους που κατασκευάζουν φυσικά προϊόντα, επειδή έχετε περισσότερο ελεύθερο χρόνο.

Φτιάξτε έναν υπέροχο κατάλογο προϊόντων και αυξήστε τις πιθανότητές σας να εντοπίσετε τα επόμενα best seller σας. Έτσι, θα μάθετε από αυτά που πουλάνε πραγματικά και θα δημιουργήσετε περισσότερα στο μέλλον!

Εάν σχεδιάζετε και πουλάτε εκτυπώσιμα ή διάφορα γραφικά και τέτοια είδη, είναι σημαντικό να έχετε στη συλλογή σας και κάποιες εποχιακές εκδόσεις, όπως χριστουγεννιάτικα, πασχαλινά.

Εάν κατασκευάζετε φυσικά προϊόντα, είναι διαφορετική η διαδικασία, γιατί απαιτεί περισσότερο χρόνο αλλά και χρήμα. Θα χρειαστεί να επενδύσετε σε νέα υλικά και πόρους για να φτιάξετε τελικά αυτά τα προϊόντα και να έχετε και τον χρόνο να τα κατασκευάσετε όπως πρέπει. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα ανεβάζετε χειροποίητα φυσικά προϊόντα τόσο συχνά, όσο τα ψηφιακά είδη.

3. Ποια είναι η ικανότητά σας, και ποια η προτίμησή σας;

Το πιο σημαντικό από όλα είναι κάτι που δεν αντιλαμβάνεται περισσότερος κόσμος και αυτό δεν είναι άλλο από την ικανότητά σας και την προτίμησή σας.

Πρέπει να ανακαλύψετε τι είναι αυτό που θα λειτουργήσει για εσάς και στην καθημερινότητά σας. Μπορεί να εργάζεστε όλη την ημέρα στο φυσικό κατάστημα χειροποίητων που ανοίξατε πρόσφατα, εκτός από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, μπορεί να έχετε παιδιά κλπ.. με αποτέλεσμα ορισμένοι να μην μπορείτε να εργάζεστε πάνω σε νέα χειροποίητα προϊόντα τόσο συχνά όσο κάποιοι άλλοι.

Για μερικούς από εσάς, η δημιουργική εργασία της σκέψης, του πειραματισμού, της προσπάθειας και της δημιουργίας νέων προϊόντων, είναι κάτι που σας αρέσει να κάνετε από λίγο κάθε εβδομάδα ή κάθε μήνα, επομένως θα εργάζεστε μερικές ώρες όπου και όπως μπορείτε επάνω σε ένα νέο προϊόν και στη συνέχεια το καταχωρείτε στο eshop σας όταν θα είναι έτοιμο.

Άλλοι μπορεί να προτιμούν να μην σκέφτονται καθόλου ένα νέο προϊόν ή νέες συλλογές για τρεις μήνες, αλλά μετά να αφιερώνουν έναν μήνα και να ολοκληρώνουν το έργο ώστε να δημιουργήσουν μια νέα συλλογή, επειδή πρέπει να αφιερώνει κανείς περισσότερο χρόνο σε ένα μεγάλο έργο, ώστε να δημιουργήσει εντέλει μια νέα συλλογή χειροποίητων ειδών.

Άρα λοιπόν, θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας όλα τα παραπάνω στοιχεία στην πολυπόθητη απόφασή σας για το πόσο συχνά θα ανεβάζετε νέα προϊόντα ή συλλογές στο eshop σας.

Τελικά, πόσο συχνά πρέπει να καταχωρείτε νέα προϊόντα στο eshop χειροποίητών σας;

Δεν χρειάζεται κάποιος κανόνας χρυσός που να λέει το πόσο συχνά χρειάζεται να καταχωρείτε προϊόντα στο eshop σας. Δεν υπάρχει κάποια απάντηση ότι πρέπει να ανεβάζετε «τόσοι κάθε μήνα».

Η απάντηση κρύβεται στο να βρείτε αυτό που λειτουργεί πραγματικά για εσάς, αντί να προσπαθείτε να βρείτε αυτή την καταπληκτική φόρμουλα της τέλειας μεθόδου που πρέπει να ακολουθήσετε για να είστε επιτυχημένοι.

Ψηφιακά χειροποίητα προϊόντα: Ανεβάστε νέα προϊόντα κάθε μήνα. Μπορείτε να προσπαθήσετε επίσης να ανεβάζετε μια φορά την εβδομάδα ή μια φορά το μήνα ως συλλογή – Αυτό εξαρτάται αποκλειστικά από εσάς.

Φυσικά χειροποίητα προϊόντα: Πρώτα πρέπει να ανακαλύψετε την αγορά σας και μετά σκεφτείτε ποια είναι η ικανότητά σας – Καταλήξτε σε ένα σχέδιο που θα λειτουργήσει για εσάς, μακροπρόθεσμα. Ένα σχέδιο που μπορείτε να ανταπεξέλθετε στη δεδομένη φάση της ζωής σας.

HandArtisan

HandArtisan

About Author

Leave a comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε ακόμη

Επιχείρηση

4 Τρόποι να αναπτυχθεί η μικρή σας επιχείρηση

Θέλετε φέτος να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο η μικρή σας επιχείρηση; Είναι ο καιρός που σχεδιάζουμε τις αποφάσεις και τα νέα
Επιχείρηση

7 Βήματα για την Τέλεια Φωτογραφία!

Το να ανακαλύψετε πώς να φτιάχνετε εξαιρετικές φωτογραφίες προϊόντων για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, είναι το κλειδί το κλειδί της